سوئیفت ارائه خدمات به بانک‌های ایرانی را از سرگرفت

همزمان با اجرای برجام، سوئیفت یا همان جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی، امروز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد کلیه بانک‌های ایرانی که از فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا خارج شده‌اند، می‌توانند با طی کردن روند معمول، مجددا به سوئیفت متصل شده و از خدمات پیام رسانی مالی این شرکت بهره مند شوند. در بیانیه …

همزمان با اجرای برجام، سوئیفت یا همان جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی، امروز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد کلیه بانک‌های ایرانی که از فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا خارج شده‌اند، می‌توانند با طی کردن روند معمول، مجددا به سوئیفت متصل شده و از خدمات پیام رسانی مالی این شرکت بهره مند شوند.

در بیانیه سوئیفت همچنین به مصوبه شورای اتحادیه اروپا در خصوص اجرای چارچوب‌های قانونی برداشتن تحریم‌های مالی و اقتصادی آن اتحادیه علیه ایران در روز ۲۶ دی ماه ۹۴ اشاره شده است.

پیرو اقدامات به عمل آمده توسط وزارت امور خارجه و سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلژیک، هفته گذشته در همین رابطه مذاکرات مبسوطی میان نمایندگان بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و نمایندگان سوئیفت در مقر اتحادیه اروپا در بروکسل صورت گرفت و اتحادیه اروپا نیز در یادداشت اطلاع رسانی که امروز منتشر کرد، صریحا بر مجاز بودن ارتباط مجدد بانک‌های ایرانی با سوئیفت تاکید کرده است.
۱۸۴/

دکمه بازگشت به بالا