جنایت هولناک داعش با قتل‌عام ۳۰۰ زن و کودک در دیرالزور

درحالی‌که گروه تروریستی داعش در هفته‌ها و ماه‌های اخیر در جبهه‌های مختلف سوریه و عراق مناطق وسیعی را ازدست‌داده است، برای جبران شکست‌های پیشین خود به جنایاتی تازه روی آورده. روز گذشته تروریست‌های داعش در جریان حمله به شهر دیرالزور واقع در شرق سوریه اقدام به کشتار ۳۰۰ تن از مردم سوریه کرده و ۴۰۰ …

درحالی‌که گروه تروریستی داعش در هفته‌ها و ماه‌های اخیر در جبهه‌های مختلف سوریه و عراق مناطق وسیعی را ازدست‌داده است، برای جبران شکست‌های پیشین خود به جنایاتی تازه روی آورده. روز گذشته تروریست‌های داعش در جریان حمله به شهر دیرالزور واقع در شرق سوریه اقدام به کشتار ۳۰۰ تن از مردم سوریه کرده و ۴۰۰ تن را ربوده است.

روز گذشته خبرگزاری رسمی سوریه به نقل از منابع میدانی در دیر الزور اعلام کرد: یگانی از ارتش مانع از پیشروی تروریست‌های داعش شدند که به اطراف روستای البغیلیه واردشده بودند و خسارت زیادی به آن‌ها وارد کردند، اما بااین‌حال در جریان حملات گسترده این گروه تروریستی که از چند جبهه ادامه داشت، این گروه توانست روستا را اشغال کند و به‌خاطر مقاومت اهالی روستا، اقدام به کشتار وسیع آنان کرد، گفته می‌شود اکثر کشته‌شدگان را زنان، کودکان و افراد سالخورده تشکیل می‌دهند.
به گزارش این خبرگزاری، داعش دست به وحشیانه‌ترین جنایت‌ها علیه ساکنان این روستا زده و آن‌ها را به صلیب کشیده و سرشان را از بدن جدا کرده و این جنایت‌ها را به اتهام مبارزه با داعش و انحراف مرتکب شده است.
این در حالی است که «رامی عبدالرحمان»، رئیس دیده بان حقوق بشر سوریه به خبرگزاری فرانسه گفت: «تعداد کشته‌های حمله داعش در شهر دیر‌الزور و به‌ویژه شمال غرب آن به ۱۳۵ تن رسیده که ۸۵ تن غیرنظامی و ۵۰ تن نیروی نظامی و نیروهای مسلح وابسته به دولت سوریه هستند.» دیده بان حقوق بشر سوریه تأکید کرده است که بیش از ۴۰۰ غیرنظامی در پی حمله داعش به دیر الزور توسط این گروه گروگان گرفته‌شده‌اند.
دیده‌بان حقوق بشر سوریه همچنین اعلام کرد که در حمله گروه داعش از چند جبهه به شهر دیر الزور و اطراف آن‌که ابتدا با انفجار عامل انتحاری از طریق یک خودروی بمب‌گذاری‌شده در منطقه الحویقه رخ داد، ۱۳۵ تن کشته شدند. وی افزود که اعضای داعش به شمال شهر نفوذ کرده و روستای البغیلیه را تحت کنترل گرفتند و در حال حاضر حدود ۶۰ درصد این شهر را تحت کنترل دارند. به گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه، این رخداد بزرگ‌ترین پیشروی داعش در شهر دیر الزور است. این در حالی است که درگیری‌های شدید بین دو طرف در محله‌های مختلف شهر و اطراف آن به‌اضافه حملات متعدد جنگنده‌های روسیه ادامه دارد. در این راستا «وائل الحلقی»، نخست‌وزیر سوریه این کشتار را محکوم‌کرده و آن را اقدامی بزدلانه و وحشیانه خوانده است. الحلقی کشورهای حامی تروریسم را که دست به‌حمایت مالی از تروریست‌ها می‌زنند،‌ مسئول این جنایت دانست. داعش از بیش از یک سال گذشته تلاش کرده است که استان دیر الزور را به‌طور کامل تحت کنترل بگیرد. چراکه در آنجا فرودگاه نظامی قرار دارد و بخش‌هایی از این شهر و مرکز این استان تحت کنترل نیروهای دولتی است. همچنین گفتنی است داعش از سال ۲۰۱۳ بر بخش اعظمی از این استان و چاه‌های اصلی نفت آن سلطه یافته است.

انهدام مراکز فرماندهی تروریست‌ها در ادلب
نیروهای ارتش سوریه با همکاری گروه‌های دفاع مردمی، روستاهای الکوم التحتانی (الکوم سفلی) و الکوم الفوقانی (الکوم علیا) و چند نقطه استراتژیک واقع در حومه شمالی لاذقیه را از اشغال گروه‌های تروریستی آزاد کردند. همچنین در عملیات منحصربه‌فرد یک یگان از نیروهای ارتش علیه مواضع گروه تروریستی جبهه النصره در روستای عقرب در جنوب غربی شهر حماه، تعدادی از مقرهای سرکردگان این گروهک کشته شدند. کشته‌شدن یک سرکرده جبهه النصره در روستای عقرب ملقب به ابومشعل و انهدام چند مقر سرکردگان تروریست‌ها در حومه ادلب از دیگر خبرهای مربوط به سوریه است. یک منبع نظامی گفت نیروهای ارتش سوریه تعدادی روستا و تپه‌های واقع در حومه شمالی لاذقیه را پس از درگیری‌های شدید با گروه‌های تروریستی که در آن ده‌ها نفر از اعضای این گروه‌ها کشته و یا‌زخمی شدند،‌آزاد کردند. این منبع افزود یگان‌هایی از ارتش با همکاری گروه‌های دفاع مردمی، در عملیات گسترده در حومه شمالی لاذقیه، تپه‌های مشرف‌به روستای الصراف و نقاط موسوم به ۴۸۹،،‌۴۶۵ و ۵۴۷ مشرف‌به محور الدره و گذرگاه الصراف را باز پس‌گرفتند. این منبع گفت نیروهای ارتش همچنین توانستند با همکاری گروه‌های دفاع مردمی،‌ روستاهای المریج،‌کتف الخابی، الکرت التحتانی و الفوقانی و الارض الحرماء، تپه‌های الطاروع و المریج در اطراف شهرک سلمی واقع در ۴۸ کیلومتری شمال شرقی شهر لاذقیه را پاک‌سازی کنند.
از حومه ادلب خبر می‌رسد که یکی از سرکردگان گروه تروریستی جبهه النصره در عقرب کشته‌شده است. یک منبع نظامی گفت نیروهای سوریه عصر‌دیروز در عملیات منحصربه‌فرد علیه مخفیگاه‌ها و تجمعات تروریست‌های موسوم به «جیش النصر» در تپه هواش و روستای الهبیط در حومه جنوبی ادلب، تعدادی از آن‌ها را منهدم کردند و شماری از تروریست‌ها را از پای درآوردند. باندجیش‌النصر از چندین گروه تروریستی تکفیری ازجمله حرکه احرارالشام الاسلامیه تشکیل‌شده است که رژیم آل سعود از آن حمایت می‌کند، این باند به ارتکاب جنایت علیه بشریت در حومه حماه و ادلب می‌پردازد. منابع میدانی نیز از کشته شدن دست‌کم ۱۷ تروریست در عملیات منحصربه‌فرد ارتش سوریه علیه مقرها و مخفیگاه‌های گروه‌های تروریستی در روستای فیلون در هفت کیلومتری جنوب شهر ادلب و کشته شدن سامرحاج نجیب سرکرده گروه موسوم به لواء الانصار در منطقه جسرالشغور و شمار زیادی از تروریست‌های گروهش در عملیات ویژه ارتش سوریه خبر دادند.
۱۸۴/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا