بازار داغ دستبند های رهایی بخش

حالا نمی دانم اول نیاز سنجی بازار بود که ساعت ها و دستبندهای هوشمند تولید و راهی بازار شوند و بتواند در راستای کاربرد راحت تر از گوشی های هوشمند از آنها استفاه کرد، یا اول این ابزارها به بازار عرضه شدند و کم کم کاربری خاصی پیدا کردند و فراگیر شدند. شاید تا یکی …

حالا نمی دانم اول نیاز سنجی بازار بود که ساعت ها و دستبندهای هوشمند تولید و راهی بازار شوند و بتواند در راستای کاربرد راحت تر از گوشی های هوشمند از آنها استفاه کرد، یا اول این ابزارها به بازار عرضه شدند و کم کم کاربری خاصی پیدا کردند و فراگیر شدند.

شاید تا یکی دو سال پیش تصور می شد ساعت های هوشمند فقط به خاطر زیبایی و خاص بودن مورد استفاده قرار می گیرند یا  فقط برای ورزشکاران طراحی و ساخته شده بود. اما قابلیت های دستبندهای هوشمند را می توان در گوشی های هوشمند نیز یافت. مثلا قابلیتی مثل گامشمار یا اندازه گیری ضربان قلب این روزها روی اکثر گوشی ها وجود دارد اما عاملی که باعث می شود این روزها کاربران از ساعت ها و دستبندهای هوشمند بیش از پیش استفاده کنند، رهایی از اسارت گوشی های هوشمند است.
محل کار، محیط خانه، داخل جلسه یا فضاهای عمومی گاهی مجبور می شویم گوشی را در حالت سکوت قرار دهیم اما به خاطر اینکه تماسی را از دست ندهیم یا پیامی نخوانده نداشته باشیم، مدام باید گوشی را چک کنیم و این موضوع آزاردهنده می شود. بنابراین داشتن ابزاری که ما را از چک کردن مدام گوشی ها رها کند، ضروری است. علاوه بر اینکه بسیاری از افراد از موضوع خاص بودن ساعت ها و دستبندهای هوشمند بهره می برند، کاربری هایی که برای آنها نیز تعریف شده، کار با گوشی های موبایل را نیز راحت تر کرده است.
اینکه می توان در محیطی ساکت بدون نیاز به پخش صدای زنگ موبایل از تماس ها با خبر شد، یا چشمک زدن چراغ های تعبیه شده روی ساعت و دستبند شما را از پیام های دریافتی هر یک از شبکه های اجتماعی یا پیام رسان مطلع می کند، باعث استقبال از این ابزارهای هوشمند شده است.
اما بد نیست به میزان فروش این ابزارها در بازار دنیا و نیز ایران بپردازیم.
بر اساس آماری که به تازگی از سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۵ منتشر شده، اپل توانسته نسبت به سایر برندها، تعداد بیشتری ساعت هوشمند به فروش برساند.
با اینکه ساعت هوشمند اپل نسبت به سایر برندها از قیمت بالاتری برخوردار است اما قابلیت ها و نیز نام برند اپل دلیلی بر استقبال و فروش خوبی این ابزارها در سراسر دنیا بوده است.
ساعت اپل در سه مدل اسپورت، معمولی و ادیشن عرضه شد. این ساعت ها از ۳۵۰ تا ۱۷ هزار دلار قیمت دارند، با این حال بیش از ۵۰ درصد کل ساعت های هوشمند فروخته شده در طول سه ماهه چهارم سال را به خود اختصاص داده اند.
اپل در بازار ایران نیز خوب عمل کرد و اپل واچ با استقبال روبه رو شد. اما قیمت بالای این ساعت نسبت به سایر ساعت های موجود در بازار و از سوی دیگر سازگاری ساعت های مختلف با گوشی های آیفون اپل، باعث شد که کاربران به جای ساعت های اپل از ساعت های دیگر با برندهای متفاوت استفاده کنند.
اما بیشترین استقبال در بازار ایران از ساعت هوشمند هوواوی است چرا که این ساعت قیمت مناسب و طراحی زیبایی دارد، بنابراین مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته است.
همچنین ساعت هوشمند موتورولا به دلیل طراحی جالب و شباهتی که به ساعت های مچی دارد، با استقبال خوبی همراه شده است.
اما در بازار ایران دستبندهای هوشمند به تازگی با فروش زیادی همراه شده است؛ به ویژه دستبندهای هوشمند شیائومی.
شیائومی با اینکه مدت زمان زیادی از عمر فعالیتش در دنیا و نیز ورودش به بازار ایران نمی گذرد اما توانسته مورد استقبال بسیاری از کاربران قرار گیرد تا آنجا که این روزها بیشترین میزان فروش گجت های هوشمند از دستبند و ساعت گرفته تا بلندگو های کوچک را به خود اختصاص داده است. ابزارهای هوشمند شیائومی همانند گوشی های این برند با توجه به سخت افزار قدرتمندی که دارند، از قیمت مناسبی هم برخوردارند و این موضوع باعث شده تا توجه بسیاری از کاربران به این ابزارها جلب شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا