چالش جدید اروپا پس از بحران مهاجران چیست؟

اتحادیه اروپا سال گذشته میلادی در پذیرش و سازماندهی بیش از یک‌میلیون پناهنده، تأمین هزینه اسکان آن‌ها و استخدام ۳ هزار معلم، بسیار موفق‌تر از دهه‌های پیشین عمل کرد. با این وجود، قاره اروپا سال ۲۰۱۶ با چالش بزرگ‌تری مواجه است. مقامات اداره مهاجرت آلمان می‌گویند ۴۰ تا ۷۰ درصد افرادی که سال گذشته با …

اتحادیه اروپا سال گذشته میلادی در پذیرش و سازماندهی بیش از یک‌میلیون پناهنده، تأمین هزینه اسکان آن‌ها و استخدام ۳ هزار معلم، بسیار موفق‌تر از دهه‌های پیشین عمل کرد.
با این وجود، قاره اروپا سال ۲۰۱۶ با چالش بزرگ‌تری مواجه است. مقامات اداره مهاجرت آلمان می‌گویند ۴۰ تا ۷۰ درصد افرادی که سال گذشته با عبور از دریای مدیترانه و کشورهای حوزه بالکان وارد اروپا شدند، جزء مهاجران پناهنده محسوب نمی‌شوند. بیشتر این افراد مردان اهل کشورهای غربی و شمالی قاره آفریقا هستند که تنها و بدون همراهی اعضای خانواده‌شان و در جست‌وجوی کار وارد اروپا شده‌اند.
خبر شوکه‌کننده آزارجنسی ده‌ها زن سفیدپوست به‌وسیله مهاجران در شب سال نوی میلادی، بحران آوارگان اروپا را وارد مرحله جدیدی کرد. کشورهای اروپایی اکنون با معضل وجود شمار زیادی از مهاجران مرد بدون خانواده روبه‌رواست که جزء پناهندگان به‌شمار نمی‌روند. این افراد اکنون در کشورهای اروپایی سرگردانند.
در ادامه گزارش آمده است: برای حل این معضل، اداره‌های مهاجرت در قاره اروپا باید هرچه سریع‌تر مهاجران جویای کار را از این قاره اخراج کنند. نگارنده گزارش معتقد است اخراج مهاجران غیرپناهنده علاوه بر افزایش امنیت شهروندان کشورهای اروپایی با پایان دادن به سرگردانی این مهاجران، به نفع خود آن‌ها نیز خواهد بود. از سوی دیگر، پناهندگانی که به‌دلیل اعمال خلافکارانه مهاجران جویای کار در مظان اتهام قرار گرفته‌اند نیز با اخراج آن‌ها شرایط بهتری را در کشورهای میزبان‌شان خواهند داشت.

۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا