آتش بازی داعش این‌بار در بورکینافاسو

نیروهای امنیتی بورکینافاسو به همراه نیروهای فرانسوی با آزاد کردن ۱۲۶ گروگان، توانستند کنترل این هتل را به‌دست بگیرند. رئیس جمهور بورکینافاسو همچنین گفته است که ۴ نفر از مهاجمان کشته شده اند که دو نفر از آنها زن بوده اند.القاعده شاخه مغرب ( بيعت کرده با داعش) مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است. …

نیروهای امنیتی بورکینافاسو به همراه نیروهای فرانسوی با آزاد کردن ۱۲۶ گروگان، توانستند کنترل این هتل را به‌دست بگیرند.
رئیس جمهور بورکینافاسو همچنین گفته است که ۴ نفر از مهاجمان کشته شده اند که دو نفر از آنها زن بوده اند.القاعده شاخه مغرب ( بيعت کرده با داعش) مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است.
در حال حاضر این هتل از کنترل پیکارجویان خارج شده است.
وزیر امنیت این کشور گفته است که افراد کشته شده از کشورهای مختلف بودند.
به گفته شاهدان، مهاجمان پس از حمله به این هتل تا جایی که می‌توانستند به افرادی که در این محل بودند تیراندازی کردند.
داعش یک هتل و کافه نزدیک آن را مورد حمله قرار داده و شماری را گروگان گرفتند.وزیر کشور بورکینافاسو از تبادل شدید تیراندازی بین نیروهای دولتی و پیکارجویان مسلح در نزدیکی این هتل خبر داده است.اوهمچنین گفته است که اجساد ۱۰ نفر در پی حمله پیکارجویان مسلح به یک هتل و کافه پیدا شده است. کارکنان سازمان ملل و شهروندانی غربی از عمده افرادی هستند که از این دو محل استفاده می کنند.
براساس گزارش های دریافتی حدود ۳۰ نفر از گروگان ها طی شب گذشته آزاد شدند، اما بیم آن می رود که دست کم ۲۰ نفر کشته شده باشند.فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه که نیروهای این کشوردر عملیات علیه پیکارجویان شرکت دارند این حمله را محکوم کرده است.

۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا