توافق بر سر خرید ۱۱۴ فروند ایرباس َ

عباس آخوندی شامگاه شنبه گفت که این هواپیماها به تدریج وارد ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران(ایران ایر) می شود. وی که در حاشیه مراسم سالگرد تأسیس بانک مسکن در جمع خبرنگاران سخن می گفت، ابراز امیدواری کرد که براساس توافق به عمل آمده تا پایان امسال چند فروند از این هواپیماها وارد ناوگان ایران ایر …

عباس آخوندی شامگاه شنبه گفت که این هواپیماها به تدریج وارد ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران(ایران ایر) می شود.
وی که در حاشیه مراسم سالگرد تأسیس بانک مسکن در جمع خبرنگاران سخن می گفت، ابراز امیدواری کرد که براساس توافق به عمل آمده تا پایان امسال چند فروند از این هواپیماها وارد ناوگان ایران ایر شود.
رئیس‌جمهور آمریکا در آستانه اعلام اجرای برجام، مجوز فروش هواپیما به ایران را صادر کرد.
به نوشته روزنامه یو اس ای تودی، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا گامی دیگر در راستای اجرای برنامه جامع اقدام مشترک ( برجام) و لغو تحریم‌های ایران برداشت و اجازه صادرات هواپیمای مسافربری به ایران را صادر کرد.
بر اساس این گزارش، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار است امروز شنبه گزارش خود از راستی آزمایی تکمیل تعهدات مرتبط هسته‌ای ایران طبق برجام را ارائه دهد.
ایران و گروه ۱+۵ به علاوه اتحادیه اروپا سپس بیانیه اجرای رسمی این توافق را ارائه خواهند داد.
از وین نیز گزارش شد که جان کری وزیر خارجه امریکا در هتل کوبورگ با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار و گفت و گو کرد.
روند اجرای تعهدات دو طرف پیش از رسیدن به روز اجرا و نیز اقداماتی که پس از اعلام روز اجرا ، طرف مقابل باید انجام دهد، محور اصلی گفت و گوی ظریف و کری است.
هنوز گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره راستی ازمایی اقدامات ایران منتشر نشده است.
در صورت انتشار این گزارش و تایید اقدامات ایران، ظریف و فدریکا موگرینی هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز اجرایی شدن برجام را اعلام خواهند کرد.
با این اعلام، تمامی تحریم های مربوط به برنامه هسته ای ایران برچیده خواهد شد.
۱۹۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا