قیمت نفت در آستانه صلح ایران و غرب

قیمت نفت های جهانی در چند ماه گذشته در مدار نزولی قرار گرفته است، این روند حتی با نزدیک شدن به زمان برجام متوقف نشده بود تا اینکه در روزهای گذشته شاهد افرایش قیمت نفت بوده ایم به طوری که  بهای هر بشکه نفت شیرین سبک آمریکا در بازار نیویورک روز پنجشنبه برای تحویل در …

قیمت نفت های جهانی در چند ماه گذشته در مدار نزولی قرار گرفته است، این روند حتی با نزدیک شدن به زمان برجام متوقف نشده بود تا اینکه در روزهای گذشته شاهد افرایش قیمت نفت بوده ایم به طوری که  بهای هر بشکه نفت شیرین سبک آمریکا در بازار نیویورک روز پنجشنبه برای تحویل در ماه فوریه با ۷۲ سنت افزایش به ۳۱ دلار و ۲۰ سنت رسید.

بر این اساس قیمت نفت آمریکا در روز شنبه به ۲۹ دلار رسید و قیمت نفت اوپیک همچنان بر مدار ۲۵ دلار قرار دارد؛ وهمچنین نفت برنت در روز جاری به ۲۸ سنت رسید.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال در بازار لندن نیز روز پنجشنبه برای تحویل در ماه فوریه با ۷۲ سنت افزایش ۳۱ دلار و سه سنت داد و ستد شد.

میانگین بهای نفت اوپک در سال ۲۰۱۵ میلادی نزدیک به ۵۴ دلار در هر بشکه بود، در حالی که در سال میلادی پیش از آن، نفت این سازمان به طور متوسط به قیمت ۱۰۲ دلار در هر بشکه معامله شد.

ایران پس از امضای توافق هسته ای با گروه ۱+۵ و نهایی کردن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در آستانه لغو تحریم ها قرار دارد و برای بازگشت به بازارهای نفت آماده است. با این همه، عربستان می کوشد با کاهش بیشتر سطح قیمت ها، شرایط بازار را برای بازگشت ایران نامناسب کند.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا