درآمد دولت از خرید و فروش خودرو

بر اساس قانون نقل و انتقال دولت مشمول پرداخت ماليات نقل و انتقال اتومبيل به دولت مي شود از اين رو با هر خريد و فروش اتومبيل هزينه اي از اين بابت به خزانه دولت واريز مي شود. اين تنها بخشي از هزينه هايي است كه بر خريد و فروش اتومبيل مترتب است. غير از …

بر اساس قانون نقل و انتقال دولت مشمول پرداخت ماليات نقل و انتقال اتومبيل به دولت مي شود از اين رو با هر خريد و فروش اتومبيل هزينه اي از اين بابت به خزانه دولت واريز مي شود.

اين تنها بخشي از هزينه هايي است كه بر خريد و فروش اتومبيل مترتب است. غير از اين سرفصل، خريد و فروش اتومبيل مشمول پرداخت ماليات بر ارزش افزوده ، حق التحرير، حق الثبت و همچنين هزينه صدور الكترونيكي سند نيز مي شود .

بر اساس اين گزارش ركود بازار خودرو و كاهش قابل توجه خريد و فروش خودرو سبب مي شود دولت در سرفصل هاي درآمدي مذكور با كاهش روبرو شود.

هر چند بازار خودرو مدتهاست به گفته دست‌اندركاران و فعالان با كاهش خريد و فروش روبروست اما كاهش خريد و فروش و ركود در اين بازار در نيمه اول سال جاري خود را نشان داده است به طوري كه در اين دوره زماني ميزان ماليات دريافتي دولت از نقل و انتقال اتومبيل كاهشي در حدود ۲۱ ميليارد تومان را تجربه كرده است . ميزان ماليات دريافتي دولت از محل نقل و انتقال اتومبيل در نيمه اول سال جاري ۲۳۷ ميليارد و ۸۴۰ ميليون تومان بود . اين رقم در سال گذشته ۲۵۹ ميليارد و ۶۴۰ ميليون تومان برآورد شد . پيش بيني مي شود با ورود خودروهايي كه در قالب وام ۲۵ ميليون توماني خريداري شده است، به بازار درآمد دولت از اين محل با افزايش دوباره روبرو شود.

ماليات نقل و انتقال خودرو بر اساس نوع خودرو، مدل و سال ساخت و … محاسبه مي شود.

بر اساس اين گزارش حجم ماليات دريافتي از نقل و انتقال خودو در فاصله سال هاي ۱۳۸۴ تا سال نيمه اول سال ۱۳۹۴ يعني در طول ۱۰ و نيم سال گذشته بيش از ۲ هزار و ۳۵۳ ميليارد و ۲۱۰ ميليون تومان گزارش شده است.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا