توئیتر به حمایت از داعش متهم شد

توئیتر همچون سایر شبکه‌های اجتماعی، تحت فشاری فزاینده قرار داشت که به سرعت پست‌هایی که توسط گروه‌های تروریستی از جمله داعش گذاشته شده بود را حذف کند. اما به محض اینکه توئیتر چنین اکانت‌هایی را حذف می‌کند، اکانت‌های جدید معمولا با محوریت همان پیام‌های تبلیغاتی شامل ویدیوهایی از حمله‌ها و گردن‌زنی‌ها رشد می‌کنند. بنا به …

توئیتر همچون سایر شبکه‌های اجتماعی، تحت فشاری فزاینده قرار داشت که به سرعت پست‌هایی که توسط گروه‌های تروریستی از جمله داعش گذاشته شده بود را حذف کند. اما به محض اینکه توئیتر چنین اکانت‌هایی را حذف می‌کند، اکانت‌های جدید معمولا با محوریت همان پیام‌های تبلیغاتی شامل ویدیوهایی از حمله‌ها و گردن‌زنی‌ها رشد می‌کنند.

بنا به ادعا و شکایتی که در دادگاه فدرال سان‌فرانسیسکو مطرح شد، لویدکارل فیلدز به همراه چهار نفر دیگر در حمله‌ای که در ماه نوامبر به مرکز آموزش پلیس در عمان شده بود کشته شد.

بیوه این مرد، تامارا فیلدز در شکایت خود مطرح کرده بود که توئیتر آگاهانه به داعش این امکان را داده بود که از برنامه‌اش استفاده کند. فیلدز همچنین توئیتر را متهم کرده که از داعش حمایت و قانون ضد تروریسم را تقض کرده است.

این شکایت مدعی شده که بدون توئیتر، رشد انفجاری داعش در میان گروه‌های تروریستی در سال‌های اخیر ممکن نبوده است.

اما در پاسخ، توئیتر در ایمیلی گفته است: در حالی که ما معتقدیم این شکایت شایستگی قانونی ندارد، عمیقا از فقدان سهمناک این خانواده متاسف شده‌ایم. رفتارهای خشونت‌بار و ارتقای تروریسم جایی در توئیتر ندارد و همچون سایر شبکه‌های اجتماعی، قانون‌های ما این موضوع را به طور واضح بیان کرده است.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا