خطرابتلا به دیابت بارداری با خوردن سیب زمینی

در گزارشی که یونایتدپرس به نقل از British Medical Journal منتشر کرده است این مطالعه جدید تاکنون به نتیجه مشخصی میان مصرف سیب زمینی و دیابت نرسیده اما تاکیدی بر ضرورت حفظ یک رژیم غذایی متعادل برای زنان باردار است . این مطالعه که توسط موسسه ملی بهداشت یکی از مهمترین مراکز تحقیقات پزشکی جهان …

در گزارشی که یونایتدپرس به نقل از British Medical Journal منتشر کرده است این مطالعه جدید تاکنون به نتیجه مشخصی میان مصرف سیب زمینی و دیابت نرسیده اما تاکیدی بر ضرورت حفظ یک رژیم غذایی متعادل برای زنان باردار است .
این مطالعه که توسط موسسه ملی بهداشت یکی از مهمترین مراکز تحقیقات پزشکی جهان انجام شده است، از اولین مطالعاتی است که به دیابت دوران بارداری با مصرف خوارکی هایی با شاخص قند خون بالا و توانایی برای افزایش سطح قند خون ارتباط دارد.
رژیم غذایی مورد مطالعه محققان موید ان است که حدود ۹.۲ درصد از زنان باردار به این وضعیت مبتلا می شوند و بیشتر در هفته بیست و چهارم بارداری نیز مشخص می شود.
دکتر کویلین جانگ محقق موسسه ملی بهداشت کودکان بر این باور است که با افزایش میزان مصرف سیب زمینی در زنان خطر ابتلای آنها به دیابت دوران بارداری نیز افزایش می یابد.
براساس این مطالعه محققان سوابق بهداشتی ۱۵ هزار و ۶۳۲ زن را که در فاصله زمانی سال های ۱۹۹۱ و ۲۰۰۱ میلادی را بررسی کردند.
این زنان که قبل از بارداری دیابت نداشتند هر چهار سال در مورد میزان مصرف سیب زمینی مورد ارزیابی قرار گرفتند و محققان را به این نتیجه اولیه رساندکه درطول این ۱۰ سال تحقیق ، ۸۵۴ مورد دیابت بارداری در ۲۱ هزار و ۶۹۳ مورد بارداری در میان این زنان مشخص به ثبت رسید.
در این تحقیق عواملی نظیر سن، تعداد بارداری ها ، وزن و رژیم غذایی بررسی شد و نشان داد زنانی که دو تا چهار بار در هفته حدود ۱۰۰ گرم سیب زمینی مصرف کردند، خطر ابتلای آنها به دیابت دوران بارداری ۲۷ درصد افزایش داشته است و این خطر در زنانی که بیش از پنج وعده سیب زمینی مصرف کردند ، ۵۰ درصد به ثبت رسیده است.
در این تحقیق تاکید شده است که زنان با مدیریت وزن خود از طریق مصرف یک رژیم غذایی سالم و متعادل می توانند خطر ابتلا خود به دیابت دوران بارداری را کاهش دهند.
۱۹۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا