جذب حداکثری بازار زیرساخت فناوری اطلاعات

به گزارش خبرنگار موبنا، شاید تمرکز روی تمامی فعالیت‌های زیرساختی فناوری اطلاعات را بتوان مهمترین فعالیت واحد پروژه‌های زیرساخت و حمل‌ونقل هوشمند فناپ دانست؛ چرا که همگرایی، انسجام و وحدت رویه را میان منابع شرکت فراهم می‌کند. “مهدی ایزدیار” مدیر این واحد معتقد است، حمل‌ونقل هوشمند به دلیل ماهیت EPCو همچنین یکپارچگی با زیرساخت شبکه …

به گزارش خبرنگار موبنا، شاید تمرکز روی تمامی فعالیت‌های زیرساختی فناوری اطلاعات را بتوان مهمترین فعالیت واحد پروژه‌های زیرساخت و حمل‌ونقل هوشمند فناپ دانست؛ چرا که همگرایی، انسجام و وحدت رویه را میان منابع شرکت فراهم می‌کند.
“مهدی ایزدیار” مدیر این واحد معتقد است، حمل‌ونقل هوشمند به دلیل ماهیت EPCو همچنین یکپارچگی با زیرساخت شبکه و انتقال داده می‌تواند ارزش‌افزوده قابل ملاحظه‌ای تولید کند؛ ارزش‌افزوده‌ای که تنها با یکپارچه‌سازی مؤلفه‌های زیرساخت فناوری اطلاعات نظیر شبکه ارتباطی، منابع پردازشی و نظارت تصویری محقق می‌شود.
مدیر پروژه‌های زیرساخت و حمل‌ونقل هوشمند فناپ در توضیح زمان شکل‌گیری واحدش می‌گوید: واحد پروژه‌های زیرساخت که از بهمن‌ماه سال ۹۳ به عنوان یکی از واحدهای کسب‌وکاری این شرکت تشکیل شد، هم اکنون با ۶۲ نفر فعالیت می‌کند.
ایزدیار با اشاره به پروژه‌های انجام شده این واحد، بیان می‌کند: پروژه‌های بسیاری در واحد پروژه‌های زیرساخت انجام شده است. طراحی، اجرا و پشتیبانی زیرساخت فناوری اطلاعات و نظارت تصویری در هلدینگ میدکو، تجهیز شعب بانک پاسارگاد، ارائه خدمات مشاوره به شرکت مبین‌ایران برای مدیریت پروژه “طرح ملی سیستم حمل‌ونقل هوشمند” و … برخی از این پروژه‌ها است.
او ادامه می‌دهد: در حوزه حمل‌ونقل هوشمند نیز تاکنون پروژه‌هایی همچون مدیریت ۷۸ نقطه مسیر ارتباطی تهران – مشهد، سنجش سرعت مسیر ارتباطی قم – گرمسار، سنجش سرعت مسیر ارتباطی قم – سلفچگان، سنجش سرعت معابر نیشابور، سنجش سرعت، کنترل چراغ قرمز و طرح ترافیک مشهد به میزان ۲۸ نقطه، سنجش سرعت هفت نقطه از معابر شهر مشهد، سنجش سرعت و چراغ قرمز شاهرود، مدیریت تقاطع‌های شهری تهران، پشتیبانی ناجا و … انجام شده است.
ایزدیار، پروژه میدکو را یکی از بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین پروژه‌های شرکت می‌داند و می‌گوید: واحد پروژه‌های زیرساخت، فعالیت‌اش را با پروژه طراحی، اجرا و پشتیبانی مراکز داده اصلی و فرعی و زیرساخت فناوری اطلاعات هلدینگ معدنی میدکو، آغاز کرده است. هلدینگ معدنی میدکو دارای ۱۷ کارخانه تولید کنستانتره، گندله، آهن اسفنجی، شمش فولاد و … است که با توجه به پراکندگی جغرافیایی سایت‌ها، دفاتر اداری و شرکت‌های تابعه خود به مدیریت کلان واحدهای تولیدی و نظارت مستقیم بر عملکرد واحدهای صنعتی نیاز داشت.
او می‌افزاید: هلدینگ فناپ با این هدف، در حال اجرای پروژه زیرساخت فناوری اطلاعاتی میدکو است که طراحی و پیاده‌ سازی زیرساخت شبکه کارخانه‌هایی نظیر تولید کنسانتره سیرجان، فولادسازی بردسیر به روش احیاء مستقیم، فولاد زرند، تولید کنسانتره و گندله زرند، تولید کک زرند، بابک مس، فروسیلیس همدان، زیرساخت ساختمان کرمان و دفتر ستاد تهران میدکو و پیاده‌سازی شبکه گسترده هلدینگ میدکو و شرکت‌های تابعه از زیرشاخه های این پروژه است.
به گفته وی، این پروژه در سه فاز عملیات مهندسی، خرید و اجرا طی ۱۴ ماه، برنامه‌ریزی شده و به پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی نائل شده است.
ایزدیار با تاکید بر اینکه هیچ تغییر فعالیتی در حوزه حمل‌ونقل هوشمند فناپ مدنظر نیست، بیان می‌کند: هدف اصلی از ادغام دو واحد حمل‌ونقل هوشمند و پروژه‌های زیرساخت ایجاد هم افزایی و اشتراک منابع در شرکت بوده است. فعالیت‌های حمل‌ونقل هوشمند همچنان مانند قبل انجام می‌شود، اما تنها تفاوت آن با گذشته در تمرکز بر تحقیق و توسعه برای بالا بردن مزیت رقابتی قیمت و محصولات، ورود به بازار بین­المللی و بالا بردن سهم بیشتر بازار داخل است.
به گفته وی، سامان‌دهی رویه پشتیبانی، حرکت به سمت‌ بازارهای جدید، جذب تأمین‌کنندگان خارجی و حضور در بازارهای منطقه از برنامه‌های پیش‌رو برای حوزه حمل‌ونقل هوشمند است.
او در خصوص وجوه اشتراک فعالیت‌های حمل‌ونقل هوشمند و پروژه‌های زیرساخت چنین می‌گوید: سامانه‌های حمل‌ونقل هوشمند، یکی از راهکارهای سرویس‌گرا در حوزه فناوری اطلاعات است که زیرساخت مرتبط با این خدمات و سامانه‌های اطلاعاتی آن جزو پروژه‌های زیرساخت فناوری اطلاعات محسوب می‌شود.
مدیر پروژه‌های زیرساخت و حمل‌ونقل هوشمند فناپ ادامه می‌دهد: بکارگیری تجهیزات نظارت تصویری، بهره‌گیری از شبکه‌های داده پایدار برای انتقال اطلاعات میان سامانه‌های نظارت تصویری و حمل‌ونقل هوشمند و همچنین استفاده از تجهیزات پردازشی و ذخیره‌سازی برای میزبانی سامانه‌ها، بخش‌هایی از نقاط فعالیتی مشترک و دارای هم‌پوشانی میان حمل‌ونقل هوشمند و پروژه‌های زیرساخت است.
ایزدیار در پایان، سیاست‌ها و برنامه‌های آینده واحد پروژه‌های زیرساخت و حمل‌ونقل هوشمند فناپ را چنین برمی‌شمرد: جذب حداکثری بازار مراکز داده و زیرساخت فناوری اطلاعات کشور با رویکرد EPCو بهره‌گیری از نیروی انسانی متخصص، باتجربه و نخبه از سیاست‌های این واحد است. همچنین تأمین، اجرا و ارائه مشاوره در حوزه‌های مهندسی، اجرای پروژه‌های زیرساخت فناوری اطلاعات در حوزه‌های شبکه، مرکز داده، نظارت تصویری و حمل‌ونقل هوشمند، ارائه راهکارهای یکپارچه در حوزه زیرساخت و مدیریت سرویس فناوری اطلاعات از دیگر برنامه‌های این واحد خواهد بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا