چطور یک گوشی چندمیلیونی خردمی‌شود؟+عکس

افتادن گوشی دیگر برای همه پیش آمده است اما وقتی گوشی گران قیمت و جدید باشد داغش به دل آدم می‌ماند. یک شرکت آمریکایی اما برای اینکه مقاومت گوشی‌ها را در برابر ضربه نشان دهد مدل‌های جدید گوشی اپل را به همراه دو گوشی مشهور دیگر در آزمایش سقوط از زاویه‌های مختلف قرار داده است. …

افتادن گوشی دیگر برای همه پیش آمده است اما وقتی گوشی گران قیمت و جدید باشد داغش به دل آدم می‌ماند. یک شرکت آمریکایی اما برای اینکه مقاومت گوشی‌ها را در برابر ضربه نشان دهد مدل‌های جدید گوشی اپل را به همراه دو گوشی مشهور دیگر در آزمایش سقوط از زاویه‌های مختلف قرار داده است. در این آزمایش گوشی‌های جدید و میلیونی اپل در رقابت با گوشی‌های گلکسی اس ۴ سامسونگ و موتو ایکس طراحی شده توسط گوگل قرار گرفته‌اند. هر چند خیلی‌ها انتظار داشتند که آیفون   ۵S و ۵C در این رقابت برنده شوند اما آنها دور از انتظار بودند و حتی از مدل قبلی آیفون امتیازشان کمتر بود. این شرکت در آزمایش خود به هر گوشی امتیازی بین ۱ تا ۱۰ می‌دهد که هر چه امتیاز بالاتر باشد نشان می‌دهد گوشی در مقابل ضربه آسیب‌پذیرتر است. این شرکت ۵ نوع آزمایش مختلف را روی این گوشی‌ها از جمله سقوط از ارتفاع با زاویه‌های مختلف و قرار گرفتن زیر آب انجام داده و در مجموع امتیاز گوشی‌ها را حساب و کتاب کرده است.  برای دیدن فیلم آزمایش کلیک کنید.

در آزمایش سقوط از ارتفاع گوشی جنجالی سامسونگ یعنی گلکسی اس ۴ بدترین نتیجه را داشت و بعد از سقوط از ارتفاع ۵/۱ متری و برخورد از گوشه دیگر از کار افتاد. این گوشی امتیاز ۷ را در آزمایش‌ها گرفته است. آیفون ۵S و ۵C هم هر چند نتیجه بهتری نسبت به گلکسی داشتند اما نسبت به مدل قدیمی‌تر خود وضع‌شان بدتر بود. آیفون ۵S امتیاز ۵/۵ را گرفت . ۵C  با بدنه پلاستیکی در آزمایش سقوط از گوشه شیشه‌اش خرد شد اما هنوز کار می‌کرد.
چطور یک گوشی چندمیلیونی خردمی‌شود؟+عکس
چطور یک گوشی چندمیلیونی خردمی‌شود؟+عکس
چطور یک گوشی چندمیلیونی خردمی‌شود؟+عکس
آزمایش سقوط از ارتفاع و برخورد با زمین از گوشه؛ آيفون‌های جدید نسبت به مدل قبلی نتیجه بدتری داشتند.
این گوشی اما در مقابل ۵S با بدنه آلمینیومی مقاومت کمتری داشت و به همین خاطر نمره ۶ که امتیاز بدتری به حساب می‌آید گرفته است . این در حالی است که مدل قدیمی آیفون یعنی ۵S  با مقاومت بهتر در برابر ضربه و قرار گرفتن زیر آب امتیازش در این آزمایش ۵ بوده است. برنده این رقابت اما Moto X گوشی طراحی شده گوگل بود که توانست امتیاز ۴/۵ را به دست آورد.
چطور یک گوشی چندمیلیونی خردمی‌شود؟+عکس
چطور یک گوشی چندمیلیونی خردمی‌شود؟+عکس
در آزمایش قرار گرفتن زیر آب برای چند ثانیه گوشی‌ها اپل به کارشان ادامه دادند اما گلکسی اس ۴ از کار افتاد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا