جریمه زنان باردار‌بابت جیغ کشیدن دربیمارستان +عکس

بیمارستانی در زیمبابوه بابت هر جیغ زنان باردار از آنها ۵ دلار جریمه دریافت می‌کند؛ همین خبر کوتاه از سوی سازمان شفاف‌سازی بین‌المللی باعث شده تا همه نظرها بار دیگر به زیمبابوه با آن نرخ تورم بالایش جلب شود. بر اساس گزارشی که در ابتدا برای خیلی‌ها شوخی به نظر می‌رسد مسئولان این بیمارستان جیغ‌های …

بیمارستانی در زیمبابوه بابت هر جیغ زنان باردار از آنها ۵ دلار جریمه دریافت می‌کند؛ همین خبر کوتاه از سوی سازمان شفاف‌سازی بین‌المللی باعث شده تا همه نظرها بار دیگر به زیمبابوه با آن نرخ تورم بالایش جلب شود.
بر اساس گزارشی که در ابتدا برای خیلی‌ها شوخی به نظر می‌رسد مسئولان این بیمارستان جیغ‌های مادرها را هنگام وضع حمل می‌شمرند و رقم جریمه را بر اساس جیغی ۵ دلار به فاکتور بیمارستان تحت عنوان«به صدا درآوردن اشتباه آژير خطر» اضافه می‌کنند. در زیمبابوه که یکی از فقیرترین کشورهای جهان با تورم بسیار بالا به حساب می‌آید درآمد سالانه افراد به طور متوسط ۱۵۰ دلار است. بیمارستان‌های این کشور برای وضع حمل ۵۰ دلار به صورت معمول دریافت می‌کنند و اگر یک زن باردار فقط ۵ بار جیغ بزند خرج بیمارستان ۷۵ دلار یعنی نصف حقوق میانگین یک سال می‌شود.
جریمه زنان باردار‌بابت جیغ کشیدن دربیمارستان +عکس
بازداشت مادر تا تسویه حساب
در گزارش سازمان شفاف‌سازی بین‌المللی آمده است که این بیمارستان تا زمانی که خانواده مادر نتوانند هزینه وضع حمل و جریمه جیغ را پرداخت کنند او را به همراه بچه‌اش در بیمارستان نگه می‌دارند و در واقع بازداشت می‌کنند. همین مسائل باعث شده تا بسیاری از خانواده‌ها در زیمبابوه قید وضع حمل در بیمارستان بزنند و کار و بار قابله‌های محلی که در محیطی غیربهداشتی کار خود را انجام می‌دهند سکه شود. گزارش سازمان ملل نشان می‌دهد که  به صورت روزانه ۸ مادر طی وضع حمل در این کشور می‌میرند. ۶۸ درصد مردم زیمبابوه زیر خط فقر زندگی می‌کنند و نرخ تورم بسیار بالاست که در مقطعی به ۲۳۱ میلیون درصد رسیده است. این تورم بالا باعث شده که دولت این کشور اسکناس‌های مجبور به چاپ ۲۵،۵۰،۱۰۰ میلیارد دلاری شده است. به خاطر این تورم بالا رفتن به رستوران و خرید با یک بغل اسکناس مسئله‌ای عادی در این کشور به حساب می‌آید.
جریمه زنان باردار‌بابت جیغ کشیدن دربیمارستان +عکس
جریمه زنان باردار‌بابت جیغ کشیدن دربیمارستان +عکس
صورتحساب و وضعیت عادی خرید در زیمبابوه

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا