عجیب ترین داوطلبان حضور در انتخابات

انتخابات مجلس و خبرگان در راه است و طبق معمول هر ساله بازار ثبت نام نامزدها داغ است. در هیاهوی ثبت نام چهره های سرشناس جناح‌های مختلف، داوطلب‌های عجیب‌و غریب باز هم از حاشیه‌های جالب و خنده دار انتخابات امسال به شمار می‌روند. داوطلبانی که گاه اصلا صلاحیت ورود به مجلس خبرگان و شورای اسلامی …

انتخابات مجلس و خبرگان در راه است و طبق معمول هر ساله بازار ثبت نام نامزدها داغ است. در هیاهوی ثبت نام چهره های سرشناس جناح‌های مختلف، داوطلب‌های عجیب‌و غریب باز هم از حاشیه‌های جالب و خنده دار انتخابات امسال به شمار می‌روند. داوطلبانی که گاه اصلا صلاحیت ورود به مجلس خبرگان و شورای اسلامی را ندارند. ایت‌الله جنتی، دبیر شورای نگهبان و عضو مجلس خبرگان در همایش سراسری ائمه جمعه نسبت به این قضیه اعتراض کرده و گفتند: «برخی از این کسانی که برای انتخابات ثبت نام کردند براساس نتیجه برخی استعلامات، مشخص شده قمار باز و مشروب خوار هستند.»

حامل غیرمجاز سلاح در بین داوطلب‌های مجلس!

در میان داوطلب‌های نمایندگی مجلس، شیراز با یک داوطلب عجیب‌وغریب روبه‌رو بود. گفته می شود در میان افراد تایید شده، پاسور فروش و حامل غیرمجاز سلاح نیز به چشم می خورد!

دختری که با مادرش برای ثبت نام خبرگان آمد!

یکی از نامزدهای خبرنگان ترجیح داد که با مادرش در وزارت کشور حاضر شود. این دختر جوان متولد ۱۳۶۷ بود که همراه مادرش برای ثبت نام به وزارت کشور آمده بود. او که دکترای ادبیات عرب داشت، گفت می خواهد برای احقاق حقوق زنان وارد انتخابات شود. این دختر جوان گلایه ای هم داشت و می گفت: «چرا برای انتخابات مجلس شورای اسلامی شرط سنی گذاشته اند؟»  این دختر که به دلیل شرایط سنی نمی توانست در انتخابات مجلس ثبت نام کند در انتخابات خبرگان ثبت نام کرد!

خلبانی که برای نجات رفسجان آمد!

خانم خلبان کرمانی هم از پدیده‌های انتخابات امسال بود که برای نجات رفسنجان قصد کاندیداتوری داشت. این داوطلب خلبان که گفت عشقش پرواز است برای رفع محرومیت ها و نابرابری ها در رفسنجان احساس تکلیف کرده بود و گفت: به دلیل مشکلات مردم رفسنجان کاندیدا شدم.

داوطلب غیر معمم نمایندگی مجلس  خبرگان

یکی از داوطلبان هم که بدلیل ظاهرش گمان می شد کاندیدای مجلس است، گفت من می خواهم در انتخابات خبرگان ثبت نام کنم. وی  که ادعا می کرد کارشناس ارشد محیط زیست است در پاسخ به این سوال که چگونه می خواهید داوطلب خبرگان شوید؟ گفت: در آزمون اجتهاد شرکت می کنم. البته این کاندیدای غیر معمم قبلا در انتخابات مجلس هم شرکت کرده که رد صلاحیت شده بود و حال بخت خود را در انتخاباتی دیگر می خواست بیازماید.

قول اصلاح طلبان به یک کاندیدای زن

یکی دیگر از عجایب داوطلب‌های نمایندگی مجلس خانمی بود که می‌گفت هدفش از شرکت در انتخابات مجلس تغییر چهره مردانه مجلس است! او گفت که اصلاح طلب است چراکه اصلاح طلبان قول داده اند ۱۰ کرسی مجلس را به ما خانم ها بدهند! این خانم داوطلب حوزه انتخابیه لرستان بود.

داوطلبی که به «سانتی‌مانتال» معروف شد

شاید بتوان گفت این خانم بیشتر از تمام داوطلبان مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است. ظاهر این خانم از حاشیه های اولین روز ثبت نام انتخابات مجلس دهم بود. جالب اینجاست که این فرد گفته بود با همین تیپ وارد مجلس خواهم شد.

نام‌نویسی مدعی کشف اختلاس۳ هزار میلیاردی

از نکات جالب انتخابات مجلس امسال، حضور فردی بود که ادعا می کرد بازرس بوده و گروهی که در آن حضور داشته اختلاس ۳ هزار میلیاردی در بانک صادرات را کشف کرده اند!

چون بیکار بودم ثبت‌نام کردم

جوانی ۳۰ ساله نیز که خود را نماینده دهه شصتی ها می نامید، درباره دلیل ثبت‌نام خود می گفت: «چون بیکار بودم برای انتخابات مجلس ثبت‌نام کردم. انسانی معمولی هستم و تلاش دارم خلاء دهه شصتی ها را پر کنم.»

به خاطر اراده قوی‌ام ثبت‌نام کردم

خانمی ۳۳ ساله کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی که عنوان می‌کرد به خاطر اراده قوی اش در انتخابات ثبت‌نام کرده، می‌گفت: «دوست داشتم در انتخابات شرکت کنم اما دوستانم هم من را خیلی تشویق به این کار کردند و به همین دلیل برای کاندیداتوری مجلس ثبت‌نام کردم.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا