هفت مورد از تاثیرگذارترین عکس های جهان

سودان قحطی سال ۱۹۹۴ این عکس  لقب تاثیر گذارترین عکس تاریخ را گرفت و برنده جایزه پولیتزر شد، کودک از کمپ کمک‌های سازمان بین الملل که حدود یک کیلومتر فاصله داشت. کرکس منتظر است که کودک بمیرد تا او را بخورد. این عکس دنیا را شکه کرد و هیچ‌کس نمی‌ داند چه بلایی سر کودک …

سودان قحطی سال ۱۹۹۴

id7s7hng

این عکس  لقب تاثیر گذارترین عکس تاریخ را گرفت و برنده جایزه پولیتزر شد، کودک از کمپ کمک‌های سازمان بین الملل که حدود یک کیلومتر فاصله داشت. کرکس منتظر است که کودک بمیرد تا او را بخورد. این عکس دنیا را شکه کرد و هیچ‌کس نمی‌ داند چه بلایی سر کودک آمد حتی خود عکاس کوین کارتر که مکان را بعد از گرفتن عکس ترک کرد.  او سه ماه بعد از شدت افسردگی خود‌کشی کرد.

دختر افغان ۱۹۸۴
syf4xuvq
دومین عکس معروف جهان عکس دختر افغاناست.این عکس توسط عکاس مجله معروف نشنال جئوگرافی گرفته شده است. درسال ۲۰۰۲ این دختر افغانی شناسایی شد و عکاس آن لقب داوینچی گرفت و این دختر هم  لقب مونا لیزای افغان  را با این پرتره از آن خودش کرد.

قدرت یک نفر ۲۰۰۷
i2zsx2ip
این عکس هم برنده جایزه پولیتزر شد. این زن دارد جلوی نیروی امنیتی اسرائیل را به تنهایی میگیرد تا مانع از این شود که گارد اسرائبل  آنها را از منطقه مسکونی‌اشان که از نظر قانون اسرائیل غیرقانونی است بیرون کند.

امیرا سانچز ۱۹۸۵
o4ub0d3b
این دختر کلمبیایی در آرمرو در حادثه فوران آتشفشان نوادا کشته شد در حالی که ۱۳ ساله بود. او به مدت ۳ روز در آب وسیمان گیر کرده بود و این عکس  در مدت کوتاهی بعد از مرگش گرفته شده‌است. این عکس در تمام دنیا مشهور شد و این دختر بعد از مرگش چهره معروف بین‌المللی شد.

اتش در خیابان مارلبرو در ۱۹۷۵
3oj6b6tl
این عکس در سال ۱۹۷۶ برنده جایزه پولیتزر شد. این پسر و کودک ۱۹ و ۲ ساله به علت آتشسوزی در آپارتمانی در بوستون خودشان را از پله‌های اضطراری پایین می‌اندازند.

دزد غذا ۱۹۹۸
fl0ki1rf
این عکس توسط یک عکاس انگلیسی در کمپ گرسنگان آفریقا گرفته شده است. درحالیکه کودک التماس می‌کند مرد هیچ عکس العملی نشان نمی‌دهد.

اخرین یهودی ۱۹۴۱
8fjfvckc
این عکس در آلبوم شخصی یک سرباز یافت شد که پشتش نوشته بود آخرین یهودی وینسا. این مرد آخرین یهودی از ۲۸۰۰۰یهودی وینسا بود که کشته شد.

۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا