ران مرغ با طعم لیمو +عکس

مرحله ۱ در ظرفي كه بتوان درب آن را محكم بست (هوا به داخل آن كشيده نشود) تمامي مواد بجز ران مرغ ها را به خوبي مخلوط كرده و مخلوط را به صورت خمير در آوريد. ران مرغ ها را به مواد مخلوط شده اضافه كرده، اطراف ران ها را كاملا به مواد آغشته كنيد، …

مرحله ۱

در ظرفي كه بتوان درب آن را محكم بست (هوا به داخل آن كشيده نشود) تمامي مواد بجز ران مرغ ها را به خوبي مخلوط كرده و مخلوط را به صورت خمير در آوريد. ران مرغ ها را به مواد مخلوط شده اضافه كرده، اطراف ران ها را كاملا به مواد آغشته كنيد، درب ظرف را بسته و مخلوط را به مدت ۲ ساعت در يخچال بگذاريد تا ران ها كاملاً مزه دار شود.
مرحله ۲

بعد از ۲ ساعت ظرف را به مدت ۲۰ دقيقه در هواي اتاق قرار دهيد. فر را در دماي ۴۲۵ درجه فارنهايت (۲۲۰ درجه سانتيگراد) گرم كنيد.
مرحله ۳

سيني فر يا ظرف مورد نظر را با اسپري به روغن آغشته كنيد. مرغ ها را از ظرف خارج كرده و برروي تخته چوبي آشپزخانه قرار دهيد و هر دو طرف مرغ ها را با نمك دريائي و فلفل مزه دار كنيد. ران ها را در ظرف یا سینی فر قرار دهید و در صورت تمايل روي هركدام از رانها روغن زيتون بريزيد. ظرف را به مدت ۲۵-۲۰ دقيقه بر روي سيني وسطي فر قرار دهيد.
مرحله ۴

ظرف را بعد از ۲۰ دقيقه از فر خارج كرده و باقيمانده مواد را مجدداً به ران ها ماليده و ۲۵-۲۰ دقيقه ديگر در فر قرار دهيد تا زمانيكه تمام مواد به خرد ران ها برود. ظرف را بعد از پخت از فر خارج كرده و بعد از ۵ دقيقه سرو كنيد.

 

ران مرغ با طعم لیمو +عکس

 

مواد لازم

آب ليمو ¼ پیمانه
پوست رنده شده ليمو ۱ قاشق سوپ‌خوري
سير له شده،۲ حبه
برگ تازه آويشن ۳ قاشق چايخوري،ريز خردشده(در صورت استفاده از پودر آويشن ۳/۱ قاشق چايخوري كافيست)
جعفري تازه ،ريز خرد شده ۲ قاشق چايخوري
ران مرغ ۴ عدد،پوست نگرفته و با استخوان
نمك دريائی و فلفل تازه به ميزان لازم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا