انفجار نارنجک دستی در یک دانشگاه اتیوپی دو کشته بر جا گذاشت

به گزارش رویترز از آدیس آبابا ، پلیس اتیوپی اعلام کرد که فرد یا افراد مهاجم روز پنجشنبه یک نارنجکی به طرف دانشجویان در محوطه دانشگاه در دانشگاه «دیلا» در منطقه ای در حدود ۳۵۰ کیلومتری جنوب آدیس آبابا پایتخت اتیوپی پرتاب کردند. پلیس جزئیات بیشتری از این حمله یا انگیزه احتمالی مهاجمان اعلام نکرد. …

به گزارش رویترز از آدیس آبابا ، پلیس اتیوپی اعلام کرد که فرد یا افراد مهاجم روز پنجشنبه یک نارنجکی به طرف دانشجویان در محوطه دانشگاه در دانشگاه «دیلا» در منطقه ای در حدود ۳۵۰ کیلومتری جنوب آدیس آبابا پایتخت اتیوپی پرتاب کردند.
پلیس جزئیات بیشتری از این حمله یا انگیزه احتمالی مهاجمان اعلام نکرد.
یک مقام پلیس در شهر «اجیگو شیفرا» به خبرگزاری دولتی اتیوپی گفت که در این حمله دو تن کشته و شش تن مجروح شدند که حال چهار تن از آنان وخیم است.
این خبرگزاری اعلام کرد که چند فرد مظنون دستگیر شده اند اما جزئیات بیشتری اعلام نشد.
این دومین حمله از این نوع در اتیوپی در سه هفته گذشته است و ۲۱روز پیش یک بمب به سمت نمازگزاران در مسجدی در آدیس آبابا منفجر شد که بیش از ۲۰ تن مجروح شدند.
مقامات اتیوپی هنوز جزئیات آن حمله را اعلام نکرده اند و هیچ شخص یا گروهی نیز مسئولیت آن را بر عهده نگرفته است.
دولت اتیوپی گروه های شورشی مستقر در نواحی جنوب و جنوب شرقی و همچنین شورشیان گروه الشباب در کشور سومالی همسایه اش را عامل بمب گذاری ها و حملات تروریستی در این کشور می داند.
نیروهای اتیوپی از سال ۲۰۱۱ تا کنون در کنار نیروهای پاسدار صلح اتحادیه آفریقا با نیروهای الشباب متحد القاعده در حال نبرد هستند.
۱۸۴/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا