برف راه ۱۰۵ روستای آذربایجان غربی را بست

مدیرکل مدیریت بحران استان آذربایجان غربی اعلام کرد: راه دسترسی ۱۰۵ روستای این استان به علت بارش شدید برف و کولاک مسدود شده است. امیرعباس جعفری عصر روز جمعه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود : به علت بارش برف راه دسترسی ۱۰۵ روستای واقع در مناطق شمالی استان در شهرستان چالدران، پلدشت و ماکو …

مدیرکل مدیریت بحران استان آذربایجان غربی اعلام کرد: راه دسترسی ۱۰۵ روستای این استان به علت بارش شدید برف و کولاک مسدود شده است.
امیرعباس جعفری عصر روز جمعه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود : به علت بارش برف راه دسترسی ۱۰۵ روستای واقع در مناطق شمالی استان در شهرستان چالدران، پلدشت و ماکو بسته شده است و تلاش برای بازگشایی این جاده ها ادامه دارد.

وی با اشاره به باز بودن تمامی جاده های بین شهری و اصلی استان آذربایجان غربی به جز جاده برهان در مسیر گردنه قره بلاغ مابین مهاباد و بوکان بیان کرد : مسیر دو کیلومتری این جاده در گردنه قره بلاغ از دیروز مسدود شده و هم اکنون ۵۰ مسافر گرفتار در کولاک در یکی قهوه خانه واقع در این مسیر اسکان داده شده اند.
وی همچنین از نجابت سه زن باردار روستایی در شهر ارومیه و یک زن باردار در روستای کلیجه شهرستان مهاباد توسط امدادگران هلال احمر خبر داد.
جعفری همچنین با اشاره به قطع برق شهری پیرانشهر در پی بارش برف و کولاک شدید گفت : برق شهر پیرانشهر از ظهر امروز قطع شده و تلاش برای وصل برق توسط گروه های تخصصی شبکه انتقال برق ادامه داد.
وی اظهار کرد: مدیریت بحران استان آمادگی کامل برای امداد رسانی و مدیریت شرایط نامساعد جوی را دارد و جلسات این ستاد به طور منظم برگزار می شود و همه عوامل امدادرسانی این مدیریت در آماده باش کامل قرار دارند.
وی اضافه کرد: به رغم برفروبی مداوم محور مواصلاتی، تردد در جاده های آذربایجان غربی به علت بارش برف و کولاک بسیار شدید بدون بستن زنجیرچرخ امکانپذیر نیست.
مدیرکل مدیریت بحران استان آذربایجان غربی به رانندگان عبوری از جاده های روستایی و بین شهری استان خواست تا خودروهای خود را به تجهیزات زمستانی و سوخت کافی مجهر کنند.
بارش برف همراه با کولاک و وزش باد شدید از دو روز گذشته در مناطق مختلف آذربایجان غربی آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.
۱۸۴/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا