حوزه ارتباطات نیاز به وزیر دارد!

شبکه تالیا که با سرمایه‌گذاری صددرصد خصوصی سهامداران شرکت تعاونی اسلامی مجتمع صنعتی “رفسنجان”، در سوم خردادماه سال ۸۴ به بهره‌برداری رسید، اما از آنجاییکه چند هفته پس از راه‌اندازی، رقیب انتخاباتی آقای “رفسنجانی” در انتخابات ریاست جمهوری به پیروزی رسید، هیچگاه نتوانست به اهداف پیش‌بینی شده در قراردادش برسد و هشت هزار سهامدارش باید …

شبکه تالیا که با سرمایه‌گذاری صددرصد خصوصی سهامداران شرکت تعاونی اسلامی مجتمع صنعتی “رفسنجان”، در سوم خردادماه سال ۸۴ به بهره‌برداری رسید، اما از آنجاییکه چند هفته پس از راه‌اندازی، رقیب انتخاباتی آقای “رفسنجانی” در انتخابات ریاست جمهوری به پیروزی رسید، هیچگاه نتوانست به اهداف پیش‌بینی شده در قراردادش برسد و هشت هزار سهامدارش باید خدا را هم شکر کنند که به خیر و خوشی مجبور شدند که این شبکه را که هیچ ارتباط مستقیم و غیرمستقیمی هم با رقیب انتخاباتی آقای رییس جمهور وقت نداشت، واگذار کنند. اما سرانجام پس از دودست گشتن، سهام تالیا به همراه اول رسید و این شرکت هم در نخستین قدم برای احیای این شبکه، رومینگ آن را در آذر ماه گذشته برقرار کرد.
موضوعی که در زمان انعقاد قرارداد رومینگ میان سه اپراتور دیگر، آقای وزیر ارتباطات، لزومی به خدمات‌رسانی به مشترکین تالیا ندید و مشترکین این شبکه حتی در دولت تدبیر و امید هم از توجه دولت به حقوقشان ناامید شدند.
اما رخداد مهمتر از سراسری شدن شبکه تالیا در کشور، برگزاری نمایشگاه سالیانه الکامپ بود. نمایشگاهی که حدود ۴۰۰ شرکت فعال در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات مشتاقانه تلاش کردند تا توانمندیهایشان را به رخ مسوولان بکشند.
نکته جالب و البته تاسف‌آور اینکه این نمایشگاه هم مانند نمایشگاه تلکام، بدون حضور و مشارکت وزیر ارتباطات برگزار شد و جناب وزیر که به دیدارهای خارجی و حضور در نمایشگاههای خارجی بشدت مشتاق است؛ حضور یک هفته‌ای در کشور چین را به حضور حتی چند دقیقه‌ای در نمایشگاه الکامپ و مشاهده سطح توانمندی فعالان داخلی عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات ترجیح دادند.
فراموش نکرده‌ایم که اگر وهابی‌ها، حجاج ایرانی را با نقشه‌ای شوم در منا به قتل نمی‌رساندند، و رییس جمهور مجبور به ترک زودهنگام نیویورک نمی‌شد، هیچگاه آقای وزیر در سخنرانی اختتامیه نمایشگاه تلکام هم حضور نمی‌یافت.
آیا واقعا در حوزه فناوری‌های نوین کشور از تلکام و الکامپ مهمتر رخدادی وجود دارد که این دو مناسبت، در برنامه‌های جذاب سفرهای خارجی جناب وزیر مورد توجه ایشان قرار نمی‌گیرد؟!
بی علت نیست شرکت چند ملیتی ام.تی.ان، هرچه دلش می‌خواهد در ایران انجام می‌دهد و نگران جریمه و یا حتی برخورد صوری هم نیست، چرا که خارجی‌ها هم فهمیده‌اند که ما وزارتخانه‌ای بنام ارتباطات داریم، اما وزیرش علاقه وافری به امورخارجه دارد و زمانی برای آشنایی با توان شرکتهای داخلی و نیز نظارت هوشمند برفعالیت هدفمند خارجی‌ها در ایران ندارد.
براستی دولت تدبیر و امید با چنین رویکردی می‌خواهد در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کند؟!
۱۱۱/۱۱۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا