جنگنده ترکیه حریم هوایی یونان نقض کرد

به نوشته وبگاه یونانی «اکاتی مرینی» این درگیری مستقیم بعد از آن صورت گرفت که جنگنده‌های ترکیه چند بار حریم فضایی یونان را نقض کردند. به گزارش مقام‌های امور دفاعی یونان، یک اسکادران مرکب از ۶ جنگنده ترکیه‌ای در حالی‌که از سوی ۲ هواپیمای «CN-235» همراه می‌شدند، ۹ بار حریم هوایی یونان را نقض کردند. …

به نوشته وبگاه یونانی «اکاتی مرینی» این درگیری مستقیم بعد از آن صورت گرفت که جنگنده‌های ترکیه چند بار حریم فضایی یونان را نقض کردند.

به گزارش مقام‌های امور دفاعی یونان، یک اسکادران مرکب از ۶ جنگنده ترکیه‌ای در حالی‌که از سوی ۲ هواپیمای «CN-235» همراه می‌شدند، ۹ بار حریم هوایی یونان را نقض کردند.

جنگنده‌های ترکیه‌ به همراه دو هواپیمای این کشور بعد از مواجهه با جت‌های یونانی از آسمان این کشور گریختند. این در حالی بود که در این رویارویی دو جنگنده ترکیه مسلح بودند.

اوایل ماه جاری نیز «آلکسیس سیپراس» نخست وزیر یونان ترکیه را متهم به نقض هوایی این کشور نموده بود.

در ژوئن ۱۹۹۲ یک جنگنده میراژ اف ۱ نیروی هوایی یونان در رویارویی با جنگنده اف ۱۶ ترکیه سقوط کرد. اما در فوریه ۱۹۹۵ اینبار یک جنگنده  میراژ اف ۱یونان با رهگیری اف ۱۶نیروی هوایی ترکیه آن را سرنگون ساخت. در سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۶ نیز چندین مورد نقض هوایی حریم هوایی یونان و رویارویی مستقیم بین جنگنده‌های دو طرف رخ داد.

نیروی هوایی ترکیه در اقدامی عجیب در اوائل آذر ماه سال جاری نیز  یک جنگنده سوخو ۲۴ روسیه را سرنگون کرد؛ اقدامی که به سردی کم‌سابقه در روابط مسکو-آنکارا منجر شده است.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا