تا ۲ سال آینده سوار خودروهای بدون راننده می‌شویم

به گزارش موبنا، این روزها خودروهای بدون سرنشین در شرکت‌های بزرگی چون گوگل،‌ تویوتا، فورد و … آزمایش می‌شوند و حتی برخی شرکت‌های چینی هم سراغ تولید این محصولات رفته‌اند. اگرچه این روزها سوار شدن بر خودرویی که راننده ندارد و به صورت هوشمند در خیابان‌ها رانندگی می‌کند کمی دور از ذهن به نظر می‌رسد، …

به گزارش موبنا، این روزها خودروهای بدون سرنشین در شرکت‌های بزرگی چون گوگل،‌ تویوتا، فورد و … آزمایش می‌شوند و حتی برخی شرکت‌های چینی هم سراغ تولید این محصولات رفته‌اند.

اگرچه این روزها سوار شدن بر خودرویی که راننده ندارد و به صورت هوشمند در خیابان‌ها رانندگی می‌کند کمی دور از ذهن به نظر می‌رسد، ولی «ایلان ماسک» بنیانگذار و مدیرعامل شرکت Tesla معتقد است که چنین خودروهایی تا دو سال آینده به صورت گسترده وارد خیابان‌ها می شوند.

حدود ۱۵ ماه قبل او اعلام کرده بود که طی ۵ تا ۶ سال آینده نخستین خودروهایی کاملا هوشمند بدون نیاز به حضور راننده وارد خیابان‌های جهان می‌شوند. ولی هم اکنون او پیش‌بینی‌های خود را تغییر داده و به این نتیجه رسیده است که حداکثر تا ۲ سال آینده می‌توانیم سوار چنین خودروهایی شویم.

ماسک بر این باور است که سرعت توسعه فناوری در عرصه خودروهای بدون سرنشین بیش از هر زمان دیگر سرعت یافته است و به همین خاطر می‌توان در آینده نزدیک شاهد حضور چنین محصولاتی در خیابان‌های عمومی شهر بود.

۱۰۰/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا