در زمان آلودگی هوا ماهی نخورید

مهدی برهانی در رابطه با تأثیر آلودگی هوا بر سلامتی بدن و راهکارهای برون رفت از این مشکل از طریق طب سنتی اظهار داشت:‌ از دیدگاه طب سنتی هوا جزء ۶ جزء اصلی بوده که جهت حفظ سلامتی حائز اهمیت است و در صورتی که آلوده شود بدن را تحت‌ تأثیر قرار می‌دهد. در تمام …

مهدی برهانی در رابطه با تأثیر آلودگی هوا بر سلامتی بدن و راهکارهای برون رفت از این مشکل از طریق طب سنتی اظهار داشت:‌ از دیدگاه طب سنتی هوا جزء ۶ جزء اصلی بوده که جهت حفظ سلامتی حائز اهمیت است و در صورتی که آلوده شود بدن را تحت‌ تأثیر قرار می‌دهد. در تمام آموزه‌های سنتی نیز  از در معرض قرار گرفتن هوای آلوده نهی شده است.

وی افزود: برخی از افراد به دلیل ویژگی‌های بدن همچنین عوامل مانند بیماری‌های دیگر بیشتر در معرض آلودگی هوا قرار گرفته و می‌توان گفت افرادی که مواد زائد بدن آنها شامل اخلاط چهارگانه در سودا، صفرا، خون و بلغم بیشتر باشد به همین میزان بیشتر در معرض عوارض ناشی از آلودگی هوا قرار می‌گیرند.

متخصص طب سنتی ایران ادامه داد: افرادی که مزاج آنها به سمت بلغم است امکان ایجاد عفونت در بدن‌شان بیشتر است بنابراین باید راهکارهایی را جهت کاهش این مسئله در بدن پیش‌بینی کرد.

برهانی بیان داشت: تنظیم خواب و بیداری جلوگیری از پرخوری و مصرف فست‌فود و غذاهایی که در بدن سردی ایجاد می‌کند در کاهش تأثیر آلودگی هوا بر بدن مؤثر هستند.

وی گفت: افرادی که سیستم ایمنی بدن‌شان ضعیف باشد مقامت کمتری در برابر آلودگی دارند همچنین کسانی که به صورت مداوم ماهی مصرف کنند و طبع‌شان با این مسئله سازگاری نداشته باشد بیشتر آسیب‌پذیر هستند.

متخصص طب سنتی ایران افزود: پایتخت‌نشینان و سایر مردمانی که در مرکز ایران زندگی می‌کنند نسبت به ساکنان شمال و جنوب کشور طبع‌شان سازگاری کمتری با مصرف ماهی دارد. بنابراین با مصرف مداوم این ماده غذایی احتمال تأثیر آلودگی هوا در بدن‌شان بیشتر می شود.

برهانی تصریح کرد:‌مصرف عدس، کلم، گوشت گوساله، بادمجان، قارچ و ماکارونی و همچنین سالاد الویه در بدن ایجاد سردی کرده و مقاومت افراد را در برابر آلودگی هوا کمتر می‌کند. بنابراین توصیه می‌کنیم جهت جلوگیری از این مسئله روزانه ۲ استکان عرق نعنا به همراه یک قاشق مرباخوری عسل مصرف کنند تا علاوه بر افزایش مقاومت بدن از ابتلا به بیماری‌های مختلف همچون سرماخوردگی جلوگیری شود.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا