طرح شیطانی «بایدن» برای تجزیه عراق

روزنامه السفیر لبنان در گزارشی اعلام کرد: اگر سال ۲۰۱۴ سال اشغالگری داعش در عراق و سال ۲۰۱۵ سال دخالت منطقه ای ترکیه در این کشور باشد، سال ۲۰۱۶ طرح “جو بایدن” – معاون رئیس جمهور آمریکا – (درباره عراق) دوباره مطرح خواهد شد. بایدن این طرح را در سال ۲۰۰۷ مطرح و کنگره آمریکا …

روزنامه السفیر لبنان در گزارشی اعلام کرد: اگر سال ۲۰۱۴ سال اشغالگری داعش در عراق و سال ۲۰۱۵ سال دخالت منطقه ای ترکیه در این کشور باشد، سال ۲۰۱۶ طرح “جو بایدن” – معاون رئیس جمهور آمریکا – (درباره عراق) دوباره مطرح خواهد شد. بایدن این طرح را در سال ۲۰۰۷ مطرح و کنگره آمریکا با آن موافقت کرد.

در ادامه این گزارش آمده است: در سال آینده میلادی طرح بایدن با قوت بیشتری مطرح خواهد شد. جو بایدن در این طرح از «منطقه سنی» یاد می‌کند که تحت عنوان فدرالیته در رسانه‌ها مطرح شد. فدرالیته از نظر بایدن چیزی فراتر است و به سطح ایجاد ایست بازرسی و صدور کارتهای شناسایی می‌رسد که بعدها به پاسپورت شبیه‌تر خواهد شد. همچنین نیروی مسلحی برای حفاظت از مرزهای این فدرالیته شکل می‌گیرد.

از سوی دیگر، اداراتی نیز تشکیل می‌شود که تقریبا مستقل خواهند بود. شاید نیروهای گارد ملی که نیروهای بسیج مردمی و پیشمرگه با آنها مقابله می‌کنند، هسته اولیه ارتش‌های کوچکی باشد که از مناطق حفاظت می‌کنند.

طرح بایدن با شکل قدیمی‌اش (سه ایالت گسترده نزدیک به ایالت مستقل) و با ماهیت جدید یعنی منطقه سنی نشین (که بارها درباره آن کنفرانس و نشست برگزار  و از حمایت منطقه‌ای ترکیه و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس برخوردار شد. همچنین واشینگتن بارها از این طرح حمایت کرد.

در پایان این گزارش آمده است: حمایت طرف‌های بین المللی و منطقه‌ای با سلاح، پول و نفوذ سیاسی از «سنیهای سیاسی» با آنکه برای  مقابله با »شیعیان سیاسی» مورد حمایت ایران صورت می‌گیرد اما به واقع سبب می‌شود در عمل دولت عراق قادر نباشدسلطه اش را به مناطق سنی بسط دهد. این مناطق حق خواهند داشت براساس قانون اساسی در سفارتخانه های عراق نمایندگیهایی برای پیگیری امور توسعه، اجتماعی و فرهنگی داشته باشند. در واقع دولتهای کوچک در درون یک دولت خواهند بود و به تدریج این ساختار توسعه خواهد یافت تا به یک کشور مستقل تبدیل شوند. چیزی شبیه به منطقه کردستان که در عمل اینگونه شده است.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا