نانو ماشینی مقاوم به حرارت برای پیاده‌سازی ابزار الکترونیکی

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اخیراً تیمی از مهندسان دانشگاه ایالتی ارگون موفق به کشف روشی شدند که نانو ذرات را هم ترکیب کرده تا ابراز کاربردی به نام «پخت» ایجاد شود. این روش موجب تحقق اینترنت اشیاء می‌شود. کاهش ابعاد فن‌آوری علمی است که ما توانسته‌ایم در …

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اخیراً تیمی از مهندسان دانشگاه ایالتی ارگون موفق به کشف روشی شدند که نانو ذرات را هم ترکیب کرده تا ابراز کاربردی به نام «پخت» ایجاد شود. این روش موجب تحقق اینترنت اشیاء می‌شود.

کاهش ابعاد فن‌آوری علمی است که ما توانسته‌ایم در سال‌های اخیر انجام دهیم. هدف بعدی تا حدودی با این مسئله گره خورده است. بسیاری از شرکت‌ها بر روی این که چگونه می‌توانیم پردازشگرها را بر روی اجزای زندگی از جمله لباس‌ها قرار دهیم تا اینترنت اشیاء تحقق پیدا کند تحقیق می‌کنند.

روش پژوهشگران ارگون پخت فوتونی نام دارد. از یک لامپ زنون دمای پایین استفاده می‌کند، که در ناحیه وسیعی پخش می‌شود تا لایه‌ی نازک نانو ماشینی ایجاد شود.

از آنجایی که فرآیند جدید در دمایی حداقل دو برابر کمتر انجام می‌شود، می‌تواند برای چاپ یک لایه نازک نانو مقیاس حتی بر روی کاغذ نیز استفاده شود. علاوه بر این این روش دو برابر سریع‌تر است و نزدیک به ۱۰ مرتبه بازدهی انرژی بالاتری دارد که این موضوع موجب می‌شود فرآیند تولید سریع‌تر و ارزان‌تر انجام گیرد.
۱۸۴/

دکمه بازگشت به بالا