پیاده راه و تک درخت در کوچه های بیش از ۱۰متر ایجاد میشود

به گزارش اردکان گویا به نقل از رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر اردکان؛ طی جلسه ای که با حضور کارشناسان عمرانی و اعضای این کمیسیون برگزار شد، چندین طرح عمرانی را مورد بررسی و کارشناسی قرار دادند. شهرام گل در این خصوص اظهار داشت: کمیسیون عمران شورای شهر در سدد است تا …

به گزارش اردکان گویا به نقل از رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر اردکان؛ طی جلسه ای که با حضور کارشناسان عمرانی و اعضای این کمیسیون برگزار شد، چندین طرح عمرانی را مورد بررسی و کارشناسی قرار دادند.

شهرام گل در این خصوص اظهار داشت:

کمیسیون عمران شورای شهر در سدد است تا با اصلاح طرح فضاهای شهری و همچنین طراحی فضاهای جدید، چهره ای متفاوت را به شهر اردکان ارائه کند که از جمله این طرح ها،طرح ایجاد پیاده راه و تک درخت در کوچه های بیش از ۱۰متر در اردکان می باشد که تک درخت داخل هر کوچه رو به روی منازل و نگهداری آن بر عهده صاحبخانه می باشد که شهرداری در پایان سال به شهروندانی که بهترین نگهداری را از این درختان انجام دهد، با محاسبه عوارض تخفیفی برای آنها در نظر میگیرد.

وی در ادامه گفت:

در سياست هاي برنامه ريزي شهري به دنبال تقويت محيط هاي پياده و از بين بردن موانعي هستيم که توانايي ما را براي پياده روي آسان و ايمن، محدود مي کند.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر در ادامه هدف از ایجاد پاده راه ها را افزایش حضور پیاده در شهربیان داشت و در این خصوص اظهار داشت:

یکی از اهداف اصلی این طرح افزایش حضور پیاده در شهره می باشد که این خود موجب افزایش تعامل میان شهروندان و در بسیاری موارد کاهش تعداد وسایل نقلیه موتوری در نواحی مرکزی شهره با هدف بهبود کیفیت محیط شهری انجام می گیرد و خود موجب کاهش آلودگی های محیطی، صوتی و آلودگی هوا و همچنین حفاظت نواحی تاریخی و بناهای ارزشمند معماری می شود.

شهرام گل در ادامه به دیگر طرح های عمرانی اشاره کرد و گفت:

از جمله دیگر طرح های عمرانی می توان به تفکیک خیابان های سطح شهر به سه گروه و انجام عملیات پیاده رو سازی هر خیابان که بر اساس نوع گروه، با سنگ تراورتن و لایبید،سنگ ترکیبی لاشه و کوبیک و همچنین موزائیک و تایل بتنی، مفروش و اصلاح طرح هندسی تقاطع خیابان موسی کلانتری و خیابان جانباز در شهرک ولی عصر نیز اشاره کرد.
۱۸۴/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا