شاخص بورس ۶درصد رشد کرد

به گزارش خبرگزاری میزان، در پایان معاملات امروز بازار سرمایه ۴۱۷ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۹۱ میلیارد تومان در ۳۱ هزار نوبت داد و ستد شد. بیشترین اثر مثبت بر رشد شاخص نیز توسط نمادهای معاملاتی اخابر، فملی و حکشتی رقم خورد و در مقابل نمادهای معاملاتی و صندوق، پارسان و وبانک …

به گزارش خبرگزاری میزان، در پایان معاملات امروز بازار سرمایه ۴۱۷ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۹۱ میلیارد تومان در ۳۱ هزار نوبت داد و ستد شد.

بیشترین اثر مثبت بر رشد شاخص نیز توسط نمادهای معاملاتی اخابر، فملی و حکشتی رقم خورد و در مقابل نمادهای معاملاتی و صندوق، پارسان و وبانک با افت خود مانع رشد بیشتر شاخص بودند.

بازار فرابورس دومین روز دیماه را با داد و ستد ۲۲۶ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۵۶۱ میلیارد ریال در ۱۹ هزار و ۴۱۴ نوبت پشت سر گذاشت.

شاخص کل فرابورس با وجود اینکه در ساعت آغازین فعالیت بازار سه واحد بالا رفت اما در ادامه بار دیگر کاهش یافت و در نهایت، بدون تغییر محسوس نسبت به روز قبل در ۶۷۶ واحد درجا زد.

امروز بیشترین حجم و ارزش معاملات سهام مربوط به داد و ستد ۳۳ میلیون سهم ذوب آهن اصفهان به ارزش ۶۹ میلیارد ریال بود و اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن بین ۶۹۰ تا ۷۴۰ هزار ریال خرید و فروش شد.

سهام شرکت های معدنی کیمیای زنجان گستران، بیمه آرمان و روی زنگان بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند و بیمه سامان، سرمایه گذاری مسکن تهران و بیمه پاسارگاد با بیشترین افت قیمت مواجه شدند.

صندوق سرمایه گذاری اعتماد با معامله یک میلیون و ۲۶۰ هزار سهم بیشترین حجم معاملات( صندوق های قابل معامله) ETF را از آن خود کرد و اوراق اجاره سه ماهه مپنا با داد و ستد ۱۰۰ هزار ورقه بهادار بیشترین حجم معاملات اوراق با درآمد ثابت را داشت.

طبق این گزارش، قیمت اسناد خزانه اسلامی امروز به ۹۵۲ هزار ریال و نرخ بازده تا سررسید این اسناد به ۲۴.۷۸ درصد رسید که نسبت به دیروز ۰.۷۷ درصد کاهش یافته است.
۱۸۴/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا