وزارت دفاع روسیه؛ رد گزارش عفو بین‌الملل

به گزارش نامه نیوز، وزارت دفاع روسیه گزارش دیده بان حقوق بشر علیه روسیه را بی پایه و اساس خواند. سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز در اظهاراتی اعلام کرد که گزارش دیده بان حقوق بشر عفو بین الملل علیه روسیه مبنی بر اینکه بمباران های روسیه در سوریه ممکن است به جنایت جنگی مبدل شود …

به گزارش نامه نیوز، وزارت دفاع روسیه گزارش دیده بان حقوق بشر علیه روسیه را بی پایه و اساس خواند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز در اظهاراتی اعلام کرد که گزارش دیده بان حقوق بشر عفو بین الملل علیه روسیه مبنی بر اینکه بمباران های روسیه در سوریه ممکن است به جنایت جنگی مبدل شود را رد کرد.

«ایگور کوناشنکوف» (Igor Konashenkov) سخنگوی وزارت دفاع روسیه در مصاحبه مطبوعاتی خود تصریح کرد: گزارش دیده بان حقوق بشر عفو بین الملل علیه روسیه بی پایه و اساس بوده و ادعایی بیش نیست.

وی در ادامه افزود: وزارت دفاع روسیه گزارش مذکور را مورد بررسی قرار داد و بر این اساس اعلام می کنم که گزارش عفو بین الملل دارای اطلاعات جعلی است.

نوشته های مشابه

سخنگوی وزارت دفاع روسیه در ادامه، اتهامات علیه مسکو درباره استفاده این کشور از بمب های خوشه ای در سوریه را رد کرد و آن را نادرست و بر اساس اطلاعات غلط عنوان نمود.

به گزارش مهر، روسیه از چهارشنبه مصادف ۳۰ سپتامبر سال جاری، اعلام کرد که در راستای قوانین بین المللی و بنا به درخواست دولت مشروع سوریه حملات هوایی خود به تروریست های تکفیری داعش در این کشور را آغاز می کند.

گفتنی است، مقامات روسیه در چارچوب قطعنامه شماره ۳۳۱۴ مصوب سال ۱۹۷۴ میلادی مجمع عمومی سازمان ملل، اعلام کرده بودند که حملات هوایی آن ها به تروریست ها در سوریه بنا به درخواست دولت قانونی این کشور بوده و لذا موضوع حمایت ها از سوریه در راستای مبارزه با گروه تروریستی داعش در این کشور بر اساس منشور ملل متحد و در چارچوب قوانین بین المللی محسوب می شود .

منبع: ایسنا
۱۸۴/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا