گاندی‌ها به اتهام فساد در دادگاه ظاهر شدند

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (TIK.ir)؛ سونیا و رائول گاندی، رهبران ارشد حزب کنگره هند که حزب مخالف دولت این کشور است، در ارتباط با اتهامات فساد در دادگاه ظاهر شدند. هر دوی آن‌ها به قید وثیقه آزاد هستند و بررسی پرونده هر دو نفر به ۲۰ فوریه موکول شده است. سونیا گاندی، رئیس حزب …

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (TIK.ir)؛ سونیا و رائول گاندی، رهبران ارشد حزب کنگره هند که حزب مخالف دولت این کشور است، در ارتباط با اتهامات فساد در دادگاه ظاهر شدند.

هر دوی آن‌ها به قید وثیقه آزاد هستند و بررسی پرونده هر دو نفر به ۲۰ فوریه موکول شده است.

سونیا گاندی، رئیس حزب کنگره هند و پسرش رائول اتهام سوء استفاده از منابع مالی حزب برای خرید شرکتی که روزنامه نشنال هرالد را منتشر می‌کرده، رد می‌کنند. انتشار این روزنامه متوقف شده است.

دادگاه این پرونده را به درخواست یکی از اعضای حزب حاکم بهاراتیا جاناتا موسوم به بی‌جی‌پی بررسی می‌کند. سوبرامانیان سوامی می‌گوید سونیا گاندی و پسرش برای به دست آوردن املاکی به ارزش بیش از سیصد میلیون دلار، این شرکت را خریدند.

هنگام ظاهر شدن رهبران حزب کنگره در دادگاه صدها تن از نیروهای امنیتی مسلح در بیرون دادگاه مستقر بودند. اعضای حزب کنگره با هدف نمایش قدرت این حزب، گاندی‌ها را همراهی می‌کردند.

رائول گاندی که معاون رهبر کنگره است، حزب بهاراتیا جاناتا (بی‌جی‌پی) و نارندرا مودی، نخست وزیر هند را متهم کرد که اتهامات نادرست علیه او و مادرش مطرح کرده‌اند. حزب بهاراتیا جاناتا این موضوع را رد کرده است.

حزب کنگره پس از ده سال حکومت، سال گذشته در انتخابات عمومی توانست از ۵۴۳ کرسی پارلمان تنها ۴۴ کرسی را به دست بیاورد و از حزب بهاراتیا جاناتا، حزب ملی‌گرای هندو، شکست خورد.

ایسنا
۱۸۴/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا