کاهش موقت آلاینده‌‌های جوی ‌تهران و کرج‌ در دوشنبه

براساس نقشه‌های هم دیدی و آینده‌نگری، تحلیل داده‌ها و نقشه‌های پیشیابی هواشناسی بیانگر تداوم پایداری جو در دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌های مرکزی کشور تا روزهای پایانی هفته جاری و انباشت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت است. روز دوشنبه (فردا) به دلیل افزایش سرعت وزش باد از غلظت آلاینده‌های جوی در استان‌های تهران …

براساس نقشه‌های هم دیدی و آینده‌نگری، تحلیل داده‌ها و نقشه‌های پیشیابی هواشناسی بیانگر تداوم پایداری جو در دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌های مرکزی کشور تا روزهای پایانی هفته جاری و انباشت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت است.

روز دوشنبه (فردا) به دلیل افزایش سرعت وزش باد از غلظت آلاینده‌های جوی در استان‌های تهران و البرز به طور موقت کاسته می‌شود.

امروز با گذر موج تراز میانی جو در استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس جنوبی و برخی مناطق جنوب کشور، ابرناکی، بارش پارکنده و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود‌ که این موج روز دوشنبه در برخی مناطق شرق کشور سبب بارش شده و به تدریج از کشور خارج می‌شود.

همچنین دوشنبه با نفوذ سامانه پرفشار به نوار شمالی کشور و گذر موج تراز میانی جو در استان گیلان، بارش پراکنده باران و در استان‌های مازندران و گلستان بارش باران و در ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، استان خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

این موج سه‌شنبه در ارتفاعات شرقی البرز و برخی مناطق شمال شرق کشور سبب بارش پراکنده و وزش باد شده و به تدریج از شمال شرق کشور خارج می‌شود.

روزهای دوشنبه و سه‌شنبه خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز مواج پیش‌بینی می‌شود.

آسمان استان تهران فردا به تدریج ابری همراه با وزش باد و در ارتفاعات بارش پراکنده و در برخی ساعات غبار محلی پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما روز آینده به ترتیب ۹ درجه و صفر درجه است.

همچنین آسمان استان خراسان رضوی و مشهد مقدس روز آینده نیمه‌ابری خواهد بود که در شهرهای شمالی این استان، بارش پراکنده و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما به ترتیب ۱۰ درجه و منفی ۲ درجه است.

‌روز آینده استان‌های آذربایجان غربی، چهار محال بختیاری، خراسان جنوبی‌ و همدان، سردترین استان‌های کشور هستند.
منبع : خبرگزاری فارس
۱۸۴/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا