دستگیری باند زورگیری خانوادگی

به گزارش پارس به نقل از مهر ۲۳ مهرماه امسال فردی با مراجعه به کلانتری ۱۱۳ بازار به مأموران اعلام کرد که توسط یک زن و مرد جوان و در داخل خانه‌ای در محدوده خیابان امام خمینی مورد تهدید با سلاح سرد و زورگیری قرار گرفته است. با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع زورگیری و …

به گزارش پارس به نقل از مهر ۲۳ مهرماه امسال فردی با مراجعه به کلانتری ۱۱۳ بازار به مأموران اعلام کرد که توسط یک زن و مرد جوان و در داخل خانه‌ای در محدوده خیابان امام خمینی مورد تهدید با سلاح سرد و زورگیری قرار گرفته است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع زورگیری و به دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

اظهارات مالباخته

مالباخته پس از حضور در پایگاه هفتم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در خیابان مولوی در حال تردد بودم که ناگهان خانمی میانسال به من مراجعه و به بهانه حمل یک قالیچه از من درخواست کرد تا قالیچه را به خانه‌اش ببرم. پس از بردن قالیچه به داخل خانه‌ای در طبقه سوم یک مجتمع مسکونی در محدوده خیابان امام خمینی، ناگهان جوان قد بلندی وارد خانه شد و در حالیکه یک قمه در دست داشت خودش را همسر این خانم معرفی کرد و مدعی شد که من مزاحم همسرش شدم؛ این مرد در ادامه و با تهدید قمه اقدام به گرفتن کیف کمری و کارت عابربانکم کرد و عابربانک را به آن خانم داد؛ آنها پس از برداشت مبلغی حدوداً ۳ میلیون تومان مرا رها کردند که بلافاصله به کلانتری رفته و طرح شکایت کردم.

آغاز تحقیقات پلیسی

با شناسایی محل دقیق زورگیری در خیابان امام خمینی – کوچه بحرالعلوم، کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ به این محل مراجعه و در همان تحقیقات اولیه اطلاع پیدا کردند که محل از حدود یک هفته پیش و توسط یک زن و مرد اجاره شده است.

در ادامه، کارآگاهان با راهنمایی مالباخته اقدام به دستگیری «امید » (۲۲ ساله) و «مریم » (۳۱ ساله) کردند که بنا بر اظهارات شاکی پرونده اقدام به زورگیری از وی کرده بودند.

دستگیری در کمد دیواری

امید که در زمان دستگیری در داخل کمد دیواری پنهان شده بود، پس از دستگیری و انتقال به پایگاه هفتم پلیس آگاهی منکر هرگونه زورگیری از مالباخته شد و عنوان داشت: شاکی مزاحم همسرم شد؛ زمانیکه قصد داشتم تا با ۱۱۰ تماس بگیرم، وی مانع شد و در عوض پیشنهاد داد تا من با گرفتن مبلغی از وی از شکایت خود منصرف شوم و در ادامه عابربانکش را در اختیار من قرار دهد تا از حسابش پول برداشت کنم.

کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ در بازرسی از محل سکونت متهمان موفق به کشف مقادیر قابل توجهی طلا و جواهرات و همچنین عابربانک های متعلق به افراد غیر شدند.

در ادامه تحقیقات پلیسی، کارآگاهان موفق به شناسایی مالباخته ای شدند که در شکایت اولیه خود عنوان کرده بود که توسط یک جوان ناشناس مورد زورگیری قرار گرفته است؛ این مالباخته در اظهارات اولیه مدعی شده بود: چندی پیش مقدار ۸۰۰ گرم طلا را داخل لباس خود قرار داده بودم و قصد داشتم سوار موتورسیکلت شوم که ناگهان مرد ناشناسی ترک موتور نشست و با تهید چاقو مرا مجبور کرد تا حرکت کنم؛ من نیز از ترس جانم حرکت کردم تا اینکه در خیابان مصطفی خمینی، جوان ناشناس مرا به گوشه‌ای تاریک کشاند و پس از ضرب و شتم، لباسم را پاره کرد و تمامی طلاهایم را سرقت کرد و به سرعت از محل متواری شد.

با انجام مواجهه حضوری میان مالباخته و متهم، امید (متهم) در اظهاراتش به کارآگاهان عنوان داشت که به هیچ عنوان در خیابان اقدام به زورگیری از مالباخته نکرده و این شخص برای همسرش (متهمه) ایجاد مزاحمت کرده است؛ لذا بار دیگر تحقیقات از مالباخته در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و این بار مالباخته با تغییر اظهاراتش و بیان حقیقت عنوان داشت: در هنگام بازگشت از بازار، مقداری طلا را از مبدأ بازار برای مشتری می‌بردم که در میدان امام خمینی، خانمی (متهمه) از من درخواست کمک کرد تا وسایلش را به منزلش برسانم و عنوان کرد خانه‌اش کمی پائین‌تر است؛ من نیز تنها به قصد کمک، اقدام به بردن وسایل به داخل کوچه بحرالعلوم کرده و آنها را تا دم یک آپارتمان بردم؛ این خانم در آنجا گفت: اگر زحمتی برایتان نمی‌شود لطفاً وسایل را به داخل آپارتمان بیاورید و من نیز وسایل را داخل آپارتمان گذاشتم؛ داخل آپارتمان، در حال شستن دستان خود بودم که این خانم در آپارتمان را بست و در همین لحظه مردی قوی هیکل وارد آپارتمان شد و به بهانه ایجاد مزاحمت ناموسی با من درگیر شد؛ دستان مرا بست و با چاقو مرا تهدید کرد و تمامی طلاهایم را گرفت.

مالباخته در خصوص اظهارات اولیه‌اش به کارآگاهان گفت: از ترس آبرویم نمی‌دانستم چه کار کنم؛ به پلیس ۱۱۰ زنگ زدم و به دروغ گفتم که آنطرف خیابان از من زورگیری شده است.

شکایت های مشابه

با بررسی پرونده‌های مشابه و شناسایی صاحبان تعدادی از عابربانک‌های بدست آمده از مخفیگاه متهمین، کارآگاهان موفق به شناسایی تعداد دیگری از شکات و مالباختگانی شدند که به شیوه‌های مختلف از جمله «به بهانه انتقال وسایل» و یا در چندین مورد «طرح پیشنهاد دوستی از سوی متهمه» فریب وی را خورده و پس از کشیده شدن به منزل، در آنجا توسط متهم مورد ضرب و شتم، تهدید سلاح سرد و نهایتاً زورگیری وجوه نقد و یا برداشت پول از حساب‌های عابربانکی قرار گرفته بودند.

مالباختگان شناسایی کنند

سرهنگ کارآگاه شمس الدین میرزکی، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با شناسایی تعدادی از شکات و مالباختگان پرونده و به جهت شناسایی سایر جرایم ارتکابی متهمان و همچنین سایر شکات و مالباختگان احتمالی، دستور انتشار بدون پوشش تصویر هر دو متهم از سوی مقام قضایی صادر شده است؛ از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهمان شدند دعوت می‌شود تا جهت پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ در میدان پانزده خرداد مراجعه کنند.
۱۸۴/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا