آمریکا یک سامانه موشکی را برای مقابله با ایران در رومانی مستقر کرد

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت:مقامات آمریکایی گفتند دولت‌های آمریکا و رومانی روز جمعه تکمیل استقرار سامانه دفاع موشکی در جنوب بخارست را اعلام کردند. سایت «ایجیس اشور» به فرماندهان نظامی تحویل داده شده است که انتظار می رود در اوایل سال ۲۰۱۶ آن را عملیاتی، یا آماده برای …

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت:مقامات آمریکایی گفتند دولت‌های آمریکا و رومانی روز جمعه تکمیل استقرار سامانه دفاع موشکی در جنوب بخارست را اعلام کردند.

سایت «ایجیس اشور» به فرماندهان نظامی تحویل داده شده است که انتظار می رود در اوایل سال ۲۰۱۶ آن را عملیاتی، یا آماده برای استفاده رزمی اولیه، اعلام کنند.

برخی منابع مدعی شدند: این سپر موشکی برای مقابله با حملات احتمالی موشکی ایران مستقر شده است.

این منابع، که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند: سفارت آمریکا در رومانی و وزارت خارجه رومانی اعلام خواهند کرد این سامانه که یک رادار قوی، رهگیرهای موشکی و تجهیزات پیشرفته در آن مستقر است «توان فنی» یافته است.

آنها گفتند: توان فنی «به این معناست که همه عناصر سامانه موشکی شامل موشک‌ها مستقر و به فرماندهان نظامی تحویل شده است.»

این مقام گفت فرماندهان نظامی اوایل سال ۲۰۱۶ این سامانه را که ایجیس اشور (Aegis Ashore) نام دارد آماده شرکت در عملیات نظامی اعلام خواهند کرد.

این سامانه به سامانه دفاعی ناتو برای مقابله با موشک‌های بالستیک خواهد پیوست.

تیم هاکینز، سخنگوی نیروی دریایی آمریکا، در اینباره گفت: این پایگاه «گام مهمی برای مراقبت در برابر تهدید روزافزون گسترش موشک‌های بالستیک است که روزبه‌روز برد، هوشمندی و توان کشتار آن بیشتر می‌شود.»

رویترز در ادامه گزارش خود نوشت: این افتتاح همچنین در زمانی صورت می‌گیرد که مقامات آمریکا در حال بررسی راه پاسخ‌گویی به پرتاب موشک بالستیک توسط ایران است که روز ۱۰ اکتبر صورت گرفت و گفته می شود نقض قطعنامه‌های شورای امنیت بوده است.
۱۸۴/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا