بنیاد حقوق بشر ترکیه توافق آنکارا و تل آویو را محکوم کرد

به گزارش ایرنا در این بیانیه که روز جمعه از سوی رسانه ها منتشر شد ، بنیاد حقوق بشر و کمکهای بشردوستانه ترکیه اعلام کرد که در صورت امضاء توافقنامه یاد شده مردم ترکیه ، فلسطینی ها و کل منطقه خاور میانه متضرر خواهند شد. یک مقام وزارت خارجه ترکیه پنجشنبه شب ، توافق ترکیه …

به گزارش ایرنا در این بیانیه که روز جمعه از سوی رسانه ها منتشر شد ، بنیاد حقوق بشر و کمکهای بشردوستانه ترکیه اعلام کرد که در صورت امضاء توافقنامه یاد شده مردم ترکیه ، فلسطینی ها و کل منطقه خاور میانه متضرر خواهند شد.
یک مقام وزارت خارجه ترکیه پنجشنبه شب ، توافق ترکیه و رژیم صهیونیستی را برای آشتی و حل و فصل اختلافات ناشی از حمله نظامیان صهیونیست به کاروان کمک های بشردوستانه برای غزه ، تایید کرد.
وی گفت: ترکیه و اسرائیل درباره آشتی به توافق رسیدند و در چند روز آینده در این مورد توافقنامه ای به امضا خواهد رسید.
رسانه های رژیم صهیونیستی نیز از توافق طرفین برای عادی سازی روابط خبر دادند.
بانی اعزام کشتی کمک رسانی به غزه در بیانیه خود با محکوم کردن این توافق، افزود: هرگونه توافقی با رژیم صهیونیستی را پیش از آن که محاصره غزه پایان یابد قبول ندارد و برای خاتمه محاصره غزه به مبارزات خود ادامه خواهد داد.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه نیز دو روز پیش گفته بود که آشتی ترکیه با رژیم صهیونیستی به نفع هر دو طرف و به سود منطقه خواهد بود.
در حمله نیروهای صهیونیست به کشتی مرمره آبی که حامل کمک های بشردوستانه به مردم غزه بود ، ۹ شهروند ترکیه کشته و شماری زخمی شدند.
ترکیه خواهان عذرخواهی رژیم صهیونیستی ، پرداخت غرامت و لغو محاصره غزه شده بود.
۱۸۴/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا