برای توجه به اقتصاد صنعت فاوا، الکامپ را دریابیم

به گزارش خبرنگار موبنا ، ناصر علی سعادت افزود: سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور عملا فعالیت خود را در دوره جدید از ششم خداد آغاز کرد و یکی از نخستین اقدامات ما تلاش برای برعهده گرفتن برگزاری نمایشگاه الکامپ بود. وی افزود: با موافقت شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران، برگزاری الکامپ به سازمان نصر واگذار …

به گزارش خبرنگار موبنا ، ناصر علی سعادت افزود: سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور عملا فعالیت خود را در دوره جدید از ششم خداد آغاز کرد و یکی از نخستین اقدامات ما تلاش برای برعهده گرفتن برگزاری نمایشگاه الکامپ بود.
وی افزود: با موافقت شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران، برگزاری الکامپ به سازمان نصر واگذار شد و از این پس نیز قرار است نصر کشور به عنوان سازمانی مردم نهاد و نماینده بخش خصوصی، برگزاری آن را عهده دار باشد.
رییس سازمان نصر کشور به ارایه گزارشی از نمایشگاه الکامپ پرداخت و گفت: بیش از ۴۵۰ غرفه در نمایشگاه الکامپ حضور دارند که اگر شرکت‌های زیرمجموعه آنها را در نظر بگیریم، تعداد شرکت‌های حاضر در نمایشگاه به بیش از ۵۰۰ عدد می‌رسد. از این میان ۵۰ شرکت و نماینده خارجی و ۴۰ دستگاه دولتی در سالن دولت الکترونیکی نیز در نمایشگاه حضور دارند.
سعادت گفت: برای نخستین بار در طول نمایشگاه‌های صنایع مختلف، بیش از ۳۶۰ متر مربع به صورت رایگان در اختیار ۸۰ کسب و کار نوین فناورانه اختصاص یافته است و آنها در سالن ۱۸ گرد هم آمده‌اند. در تمام دنیا صنعت فاوا یکی از صنایعی است که بیشترین کسب و کار نوپا در آن وجود دارد و ایران هم از آن استثنا نیست و امیدواریم کارآفرینان جوان کشور از این فرصت استفاده کرده و دستاوردهای خود را در معرض نمایش سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی بگذارند.
وی با بیان این که متراژ نمایشگاه امسال بیش از ۲۳ هزار متر مربع است گفت: میزان تقاضا برای حضور در نمایشگاه الکامپ حدود ۴۰ هزار متر مربع بود و این میزان فضا پاسخگوی نیاز صنعت فاوا نیست. البته متراژ در نظر گرفته شده برای الکامپ ۱۶ هزار متر مربع بود که با همکاری شرکت سهامی نمایشگاه‌ها این میزان به ۲۳ هزار متر مربع رسید و امیدواریم در سال آینده کل فضای نمایشگاه را به ما اختصاص دهند.
الکامپ 6
رییس سازمان نصر کشور با بیان این که با برپایی ستاد خبری، الکامپ میزبان بیش از ۱۰۰ رسانه داخلی و خارجی است گفت: دبیرخانه دایمی نمایشگاه الکامپ از امسال شکل گرفته و پس از اتمام نمایشگاه بلافاصله فعالیت برای برگزاری الکامپ ۲۲ آغاز خواهد شد.
وی با تشکر از حمایت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت سهامی نمایشگاه‌ها و شرکت مجری برپایی نمایشگاه، در مورد اهمیت برگزاری الکامپ گفت:در کشور ما به صنعت فاوا اهمیت ویژه‌ای داده شده است و برای آن می‌توان چند مصداق ذکر کرد. برای مثال این صنعت به مانند نفت، از معدود صنایعی است که در کنار وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارتخانه‌ای مستقل دارد. همچنین فاوا از معدود اصنافی است که قانون صنفی مستقل خود را داشته و از دل آن سازمان نظام صنفی رایانه‌ای متولد شده است.
سعادت با بیان این که برای سیاست گذاری در این صنعت با تاکید ویژه رهبر معظم انقلاب، شورای عالی فضای مجازی شکل گرفته است گفت: دولت‌ها نیز معمولا توجه ویژه‌ای به این صنعت داشته‌اند و نمونه آن تصویب آیین نامه توسعه و گسترش کاربرد فناوری اطلاعات از سوی جهانگیری ابلاغ شد.
رییس سازمان نصر کشور گفت: با وجود این توجهات، وقتی به سراغ دست اندرکاران و مشتریان و مصرف کنندگان می‌رویم، آن رضایتی که باید را در آنها نمی‌بینیم. به نظر می‌رسد یک المان در میان این توجهات کم است و آنها موضوع اهمیت دادن به اقتصاد این صنعت است.
وی افزود: برای مثال وقتی وقتی می‌خواهیم از تسهیلات بانکی استفاده کنیم، بانک‌ها فاوا را به عنوان یک صنعت نمی‌شناساند و سد ۲۸ درصدی مطالبه می‌کنند. یا مشکلاتی در موضوع معافیت‌های مالیاتی است و صنعت نرم‌افزار هم سال‌هاست به دنبال اجرایی شدن قانون مالکیت معنوی است.
سعادت با بیان این که یکی از نمودهای پرداختن به به بحث اقتصادی صنعت فاوا توجه به نمایشگاه است گفت: الکامپ در مسیر خود قرار گرفته و امیدوارم بیش از ۲۰ دوره پیش به این نمایشگاه توجه شود.
۱۲۹/

دکمه بازگشت به بالا