درخواست عاجزانه اوباما از شرکت‌های فناوری برای مبارزه با داعش

به گزارش موبنا، او گفت:‌«من روی شرکت‌های فناوری و قانون‌گذار ارشد مملکتی اصرار دارم تا فضا را برای دسترسی تروریست‌ها به فناوری و فرار از احکام قضایی تنگ کنند». البته به درستی مشخص نیست که این صحبت اوباما چه معنی داشته است. ولی به هر حال، به نظر می‌رسد رئیس جمهور آمریکا از اقدامات داعش …

به گزارش موبنا، او گفت:‌«من روی شرکت‌های فناوری و قانون‌گذار ارشد مملکتی اصرار دارم تا فضا را برای دسترسی تروریست‌ها به فناوری و فرار از احکام قضایی تنگ کنند».

البته به درستی مشخص نیست که این صحبت اوباما چه معنی داشته است. ولی به هر حال، به نظر می‌رسد رئیس جمهور آمریکا از اقدامات داعش به تنگ آمده است و از شرکت‌های بزرگ فناوری می‌خواهد به او کمک کنند تا جلوی فعالیت‌های گروهک تروریستی داعش گرفته شود.

دولت آمریکا تصمی دارد دسترسی گروهک تروریستی داعش به ابزارهای ارتباطی را از بین ببرد تا از این طریق جلوی فعالیت‌های گسترده آنها گرفته شود. مهم‌ترین مشکلی که هم‌اکنون وجود دارد، به قوانین تایید شده در آمریکا هم مربوط می‌شود. بر اساس این قوانین نمی‌توان در فضای مجازی فعالیت‌های تروریستی داعش را در نقاط تاریک اینترنت ردیابی کرد. همچنین سازمان‌های اطلاعاتی اجازه ندارند داده‌های ارتباطی را رمزنگاری کنند تا از این طریق بتوانند به محتویات پیام‌های تروریستی دسترسی داشته باشند.

اوبا توضیح داد با انواع مختلف ابزارهای ارتباطی اینترنتی، این روزها دو نفر که در جبهه مخالف به سر می‌برند و در منطقه جغرافیایی مختلف زندگی می‌کنند، به راحتی می‌توانند با یکدیگر گفت‌وگو کنند که البته گروه‌های تروریستی از این ابزار ارتباطی سوءاستفاده می‌کنند.

۱۰۰/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا