انصراف “احرارالشام” از نشست ریاض

به گزارش جهان به نقل از فارس، گروهک تروریستی «احرار الشام» که در نشست معارضان سوری در ریاض حضور دارد از این نشست کناره گیری کرد. شبکه خبری «اسکای نیوز»، گزارش داد که این گروه که طی دو روز گذشته در گفت‌وگوهای معارضان در ریاض حضور داشته از این نشست کنار رفته است. این گروه …

به گزارش جهان به نقل از فارس، گروهک تروریستی «احرار الشام» که در نشست معارضان سوری در ریاض حضور دارد از این نشست کناره گیری کرد.

شبکه خبری «اسکای نیوز»، گزارش داد که این گروه که طی دو روز گذشته در گفت‌وگوهای معارضان در ریاض حضور داشته از این نشست کنار رفته است.

این گروه با صدور بیانیه‌ای مدعی شده با وجود اینکه اعتراض‌هایی نسبت به حضور اعضای وابسته به دولت سوریه حضور کمرنگ گروه‌های مسلح در این نشست و داشته‌ایم برای پیشبرد راهکار سیاسی در نشست سوریه حضور پیدا کردیم.

احرار الشام در ادامه بیانیه خود گفته دلایل این گروه برای انصراف از ادامه حضور در نشست ریاض به این شرح است: نقش پررنگ هأیت هماهنگی ملی سوریه که برخی اعضای آن وابسته به دولت سوریه هستند؛ عدم توجه به برخی ملاحظات و نکات مطرح شده از سوی احرار الشام و نبود تعادل در تعداد و میزان مشارکت گروه‌های معارض.

این گروه همچنین در پایان از دیگر گروه‌هایی که «مجاهد» خوانده، خواسته از از این نشست عقب نشینی کنند.

پیشتر عربستان مدعی شده بود که فضای مذاکرات معارضان سوری در ریاض مثبت است و گفته بود این نشست را برای متحد کردن دیدگاه‌های معارضان سوری پیش از برگزاری نشست بعدی صلح سوریه که قرار است در نیویورک باشد برگزار کرده است.
۱۸۴/

دکمه بازگشت به بالا