Pirus تویوتا نخستین اتومبیلی است که با همه ماشین‌ها صحبت می‌کند

به گزارش موبنا، این یکی از نخستین اتومبیل‌های جهان محسوب می‌شود که چنین فناوری را در خود جا داده است و تویوتا پیش‌بینی می‌کند که به زودی آن را به تولید انبوه برساند. شرکت تویوتا اعلام کرد زمانی که Pirus جدید وارد خیابان شود، می‌توان از این دستگاه به عنوان نخستین اتومبیل جهان با قابلیت …

به گزارش موبنا، این یکی از نخستین اتومبیل‌های جهان محسوب می‌شود که چنین فناوری را در خود جا داده است و تویوتا پیش‌بینی می‌کند که به زودی آن را به تولید انبوه برساند.

شرکت تویوتا اعلام کرد زمانی که Pirus جدید وارد خیابان شود، می‌توان از این دستگاه به عنوان نخستین اتومبیل جهان با قابلیت صحبت کردن با دیگر اشیا یاد کرد. قرار است این اتومبیل در مرحله نخست وارد ژاپن شود و به مرور زمان در دیگر بازارها هم به فروش برسد.

ژاپن کشور بسیار استانداردی است که مردم آن به قوانین راهنمایی و رانندگی احترام می‌گذارند و به همین خاطر ارسال و دریافت سیگنال در آن توسط اتومبیل می‌تواند به راننده کمک کند. بر این اساس اگر راننده به چراغ قرمز توجه نکرده باشد، اتومبیل به او هشدار می‌دهد و به صورت خودکار می‌ایستد.

در این اتومبیل حسگرهای دیگری هم به کار گرفته شده است که می‌تواند اتومبیل‌های درحال حرکت نزدیک به Pirus و عابران پیاده را شناسایی کند. بر این اساس رانندگان می‌توانند با ایمنی بیشتر در جاده حرکت کنند.

۱۰۰/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا