شفافیت در قیمت مسکن با ورود به بورس

محمود حسینی پور، مدیر عامل کارگزاری باهنر، در گفت و گو با خبرنگار موج با بیان این مطلب گفت: ورود مسکن به بورس کالا می تواند شرایط خوبی را برای شفافیت در قیمت مسکن برای خریدار و فروشنده فراهم کند ولی به نظر نمی رسد بتواند رکود حاکم بر فضای بازار را از بین ببرد. …

محمود حسینی پور، مدیر عامل کارگزاری باهنر، در گفت و گو با خبرنگار موج با بیان این مطلب گفت: ورود مسکن به بورس کالا می تواند شرایط خوبی را برای شفافیت در قیمت مسکن برای خریدار و فروشنده فراهم کند ولی به نظر نمی رسد بتواند رکود حاکم بر فضای بازار را از بین ببرد.
وی در این باره ادامه داد: با افزایش عرضه و تقاضا مسکن در بورس کالا می توان این بازار را گسترش داد و بزرگی بازار به آشنایی سرمایه گذاران باز خواهد گشت که هر میزان این بزرگ تر شود قیمت ها شفاف تر خواهد شد.
مدیر عامل کارگزاری در خصوص ویژگی های بورس مسکن گفت: بورس مسکن در ابتدا به معامله املاک و مستغلات دولتی و بزرگ می پردازد و در ادامه با گسترش این فعالیت های می توان انتظار ورود مسکن های کوچک و بزرگ و بزرگ تر شدن این بورس را در معامله انواع مستغلات داشت.
حسینی پور با اشاره به جایگاه آینده بورس مسکن به عنوان بنگاه معاملاتی گفت: بورس مسکن با گسترش فعالیت های خود می تواند مانند بنگاه های معاملاتی مسکن عمل کرده و گوشه ای از کارهای آن ها را با شفافیت بیشتری انجام دهد.
وی با بیان عدم مغایرت عملکرد بورس مسکن با بنگاه های معاملاتی گفت: عملکرد بورس مسکن مغایرتی با بنگاه های معاملاتی نداشته و حتی می تواند به این بنگاه ها برای دریافت اطلاعات بیشتر برای شفاف سازی در قیمت ها کمک کند.
مدیر عامل کارگزاری نقش دلالان در بازار مسکن اظهار کرد: واسطه ها در بازار مسکن به دو گروه کارا و ناکار تقسیم می شوند که گروه اول می تواند برای بازار مفید بوده و عرضه ها را افزایش داده و قیمت ها را به شفافیت بالاتری در بازار برسانند و در مقابل گروه دوم شفافیت بازار را کاهش و دلالی را افزایش خواهند داد.
۱۸۴/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا