کوچکترین حسگر جهان بدون نیاز به سیم و باتری

به گزارش موبنا، این حسگر به گونه‌ای ساخته شده است که انرژی مورد نیاز خود را از طریق امواج رادیویی دریافت می‌کند که این امواج بخشی از شبکه بی‌سیم آن محسوب می‌شوند. حسگر جدید یک آنتن هوشمند را در خود جا داده است که به کمک آن می‌تواند انرژی را از روترها دریافت کند. زمانی …

به گزارش موبنا، این حسگر به گونه‌ای ساخته شده است که انرژی مورد نیاز خود را از طریق امواج رادیویی دریافت می‌کند که این امواج بخشی از شبکه بی‌سیم آن محسوب می‌شوند.

حسگر جدید یک آنتن هوشمند را در خود جا داده است که به کمک آن می‌تواند انرژی را از روترها دریافت کند. زمانی که این حسگر به اندازه کافی انرژی داشته باشد، به صورت خودکار روشن می‌شود و پس از محاسبه دمای هوا، سیگنال خود را به روتر مرکزی ارسال می‌کند.

روتر مخصوص این حسگر نیز یک آنتن ویژه برای ارسال امواج رادیویی و شارژ این دستگاه میکروسکوپی را شامل می‌شود. از آنجایی که این حسگر اندازه کوچکی دارد، روتر به صورت همزمان می‌تواند صدها عدد از آنها را شارژ کند.

حسگر بی‌سیم دماسنج به اندازه ۲ میلیمتر مربع ساخته شده است و تنها ۱.۶ گرم وزن دارد. اندازه این سیستم الکترونیکی پیچیده را می‌توان معادل یک دانه ماسه برآورد کرد. مدل کنونی این فناوری می‌تواند دمای هوا را تا شعاع ۲.۵ سانتی‌متری محاسبه کند. کارشناسان امیدوارند با به‌روزرسانی آن طی یک سال آینده، به این حسگر امکان دهند تا شعاع ۵ متری دمای هوا را بسنجد.

۱۰۰/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا