کشت ماری‌جوانا در گلدان‌های خانگی

سادگی در استعمال و آسان‌شدن تهیه این‌گونه موادمخدر و ارزانی دلیل اصلی شیوع این‌گونه موادمخدر است اما این روزها خبرهای بسیار نگران‌کننده‌ای از افزایش تولید خانگی برخی از اقلام موادمخدر به گوش می‌رسد. افزایش گرایش به سمت استفاده از ماری‌جوانا این روزها دغدغه‌ای انکارناپذیر شده که به نظر می‌رسد مسئولان هم هنوز به دید واقعی، …

سادگی در استعمال و آسان‌شدن تهیه این‌گونه موادمخدر و ارزانی دلیل اصلی شیوع این‌گونه موادمخدر است اما این روزها خبرهای بسیار نگران‌کننده‌ای از افزایش تولید خانگی برخی از اقلام موادمخدر به گوش می‌رسد.

افزایش گرایش به سمت استفاده از ماری‌جوانا این روزها دغدغه‌ای انکارناپذیر شده که به نظر می‌رسد مسئولان هم هنوز به دید واقعی، دراین خصوص دست نیافته‌اند و حقایق دیده نمی‌شود. رد پای این نوع ماده مخدر در گلدان‌هایی است که در گوشه هر خانه‌ای می‌تواند قرار گیرد و مصرف‌کننده می‌تواند آن را در گوشه اتاقش هم نگهداری کند.

چند وقت قبل بود که ماموران نیروی انتظامی موفق به کشف یک مزرعه ماری‌جوانا در شهر ماهان در نزدیکی کرمان شدند. در این کشف فردی اقدام به کشت ۵۴ بوته ماری‌جوانا درخانه خود کرده بود که شامل ۶۰کیلو از این نوع موادمخدر می‌شد. اما حالا کارشناسان نگران این مسأله هستند که هر معتاد برای تأمین مصرف روزانه خود اقدام به کشت این ماده مخدر در خانه کنند و ناآگاهی خانواده از نوع این گیاه موجب می‌شود عملا مخفی‌کاری فرد معتاد با موفقیت بیشتری انجام شود. هرچند این نوع ماده مخدر هنوز به‌صورت گسترده شایع نشده است اما رد پای این ماده مخدر با نام‌های مختلف درجامعه دیده می‌شود.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان کرمان دراین‌باره گفت:  یکی از ماموریت‌های جدی نیروی انتظامی در استان کرمان مبارزه با قاچاق موادمخدر است، درحالی ‌که کرمان در رتبه دوازده مصرف موادمخدر در بین استان‌های کشور قرار دارد اما در زمینه کشف جزو نخستین استان‌هاست و در این راه صدها شهید داده‌ایم و مبارزه با قاچاقچیان ادامه دارد.

سرهنگ علیرضا پریور گفت: همین مبارزه‌های جدی موجب شده است، قاچاقچیان به‌ فکر انتقال موادمخدری باشند که دارای حجم کمتری باشند و به‌سادگی بتوانند آنها را جابه‌جا کنند. وی تصریح کرد: موادمخدر صنعتی بسیار ارزان و قابل‌ دسترس هستند و به همین دلیل امکان شیوع آنها بین جوانان نیز بیشتر است ضمن این‌که قاچاقچیان سعی می‌کنند با بی‌خطر جلوه‌دادن این مواد، جوانان را با اسم‌های شیک و جذاب به سمت این‌گونه مواد سوق دهند.

پریور خواستار توجه بیشتر خانواده‌ها شد و گفت:  خانواده باید اطلاعات خود را در زمینه مصرف موادمخدر به‌روز کنند و اجازه ندهند از این خلأ آگاهی سوءاستفاده شود.

۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا