باکیفیت‌ترین عکس تاریخ از سیاره پلوتون گرفته شد

به گزارش موبنا، آخرین عکس ارسال شده در روزهای اخیر باکیفیت‌ترین عکس تاریخ است که بشر توانسته از سیاره پلوتون تهیه کند و این عکس در طول سفر فضاپیمای ناسا در ماه ژوئیه به دست آمده است. این عکس به قدری باکیفیت است که در آن می‌توان تمام چاله‌ها، کوه‌ها، یخچال‌های طبیعی و … را …

به گزارش موبنا، آخرین عکس ارسال شده در روزهای اخیر باکیفیت‌ترین عکس تاریخ است که بشر توانسته از سیاره پلوتون تهیه کند و این عکس در طول سفر فضاپیمای ناسا در ماه ژوئیه به دست آمده است.

این عکس به قدری باکیفیت است که در آن می‌توان تمام چاله‌ها، کوه‌ها، یخچال‌های طبیعی و … را مشاهده کرد. پس از چندین دهه انتظار، این بهترین عکسی است که بشر می‌تواند از دورترین سیاره منظومه شمسی در اختیار داشته باشد و روی آن مطالعات خود را انجام دهد.

این عکس‌ها زمانی گرفته شد که فضاپیمای New Horizons در نزدیک‌ترین حالت خود به سیاره پلوتون قرار داشت و به گفته دانشمندان ناسا، فاصله میان این فضاپیما و پلوتون در زمان گرفتن عکس‌ها حدود ۱۷ هزار کیلومتر بود.

این عکس‌ها فضایی را با اندازه نصف یک شهر زمینی به نمایش گذاشتند که سطح آن را کوه‌ها و یخچال‌های طبیعی پوشانده بودند.

کیفیت هر کدام از این عکس‌ها بین ۷۷ تا ۸۵ متر بود و در نهایت عکس‌ها در کنار یکدیگر قرار گرفتند تا دانشمندان بتوانند مطالعه خود را روی بخشی از سیاره پلوتون به وسعت ۸۰ کیلومتر انجام دهند.

۱۰۰/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا