سیف: دلار ارزان می‌شود، سودجویان ضرر می‌کنند

او درباره یکسان‌سازی نرخ ارز گفت: فکر می‌کنم حداکثر ۶ماه بعد از لغو تحریم‌ها به‌طور رسمی نرخ ارز یکسان را خواهیم داشت؛ با سیاست‌هایی که این بانک دنبال می‌کند، ارز دیگر مبنایی برای سرمایه‌گذاری نیست و اگر کسی بخواهد ارز بخرد تا در آینده گران شود، حتما ضرر خواهد کرد. او خاطرنشان کرد: در گذشته …

او درباره یکسان‌سازی نرخ ارز گفت: فکر می‌کنم حداکثر ۶ماه بعد از لغو تحریم‌ها به‌طور رسمی نرخ ارز یکسان را خواهیم داشت؛ با سیاست‌هایی که این بانک دنبال می‌کند، ارز دیگر مبنایی برای سرمایه‌گذاری نیست و اگر کسی بخواهد ارز بخرد تا در آینده گران شود، حتما ضرر خواهد کرد.
او خاطرنشان کرد: در گذشته نیز چندین‌بار این موضوع امتحان شد و این جمع‌بندی به عمل آمد، ضمن این‌که مسلما قیمت ارز به‌حدی که الان در بازار است، نخواهد بود و رو به پایین خواهد آمد.
وی با بیان این‌که قیمت ارز در روزهای گذشته به دلیل تقاضای مسافران اربعین و همچنین به دلیل تقاضای سفرهای آخر ‌سال میلادی رو به افزایش گذاشت، افزود: ظرف روزهای اخیر روند نزولی قیمت ارز شروع شده است و به نظر می‌رسد که این روند ادامه یابد و حتما به وضع تعادلی قبلی برمی‌گردد.
وی افزود: یکی از پیش‌‌نیازهای تثبیت نرخ ارز ارتباطات بین‌المللی مناسب است که سرعت جابه‌جایی منابع را داشته باشیم و طبیعا بعد از برداشتن تحریم‌ها این کار عملی می‌شود.
او درباره اتصال دوباره بانک‌های ایرانی به شبکه سوئیفت اظهار داشت: درحال حاضر کارگروهی در بانک مرکزی مشغول فعالیت است که بتواند مقدمات این کار را آماده کند.

دکمه بازگشت به بالا