هشدار درباره واگذاری کارت بازرگانی

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، از آنجا که کارت بازرگانی مجوز فعالیت تجارت خارجی است و قانونگذار برای دارندگان آن حقوق و وظایفی را قائل شده است، باید شخصا از آن استفاده کند و واگذاری اختیارات و یا استفاده از منافع آن به هر صورت، پیگرد قانونی دارد. …

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، از آنجا که کارت بازرگانی مجوز فعالیت تجارت خارجی است و قانونگذار برای دارندگان آن حقوق و وظایفی را قائل شده است، باید شخصا از آن استفاده کند و واگذاری اختیارات و یا استفاده از منافع آن به هر صورت، پیگرد قانونی دارد.

براساس این گزارش، در صورتی که پس از صدور کارت، برای وزارت صنعت، معدن و تجارت مشخص شود دارنده کارت فاقد یک یا چند شرط از شرایط دریافت کارت است یا پس از صدور، فاقد شرط یادشده شود، ضمن ابطال کارت، با برخورد قانونی با صاحب کارت و کالا مواجه خواهد شد که این مهم باید مورد توجه فعالان حوزه تجارت قرار گیرد.

وزارت صنعت تصریم کرده که صاحبان کارت باید از هرگونه واگذاری حق استفاده از مزایای کارت به غیر، خودداری کنند و متقاضیان واردات کالا در ابعاد تجاری یا غیرتجاری نیز باید ضمن رجوع به قانون مقررات صادرات و واردات و آیین نامه های مربوطه، از رجوع به سایر تجار برای استفاده از اختیارات صاحب کارت بازرگانی در تامین کالای مورد نیاز خودداری کنند.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا