تکمیل سه خط قطار شهری اصفهان در پنج سال

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، رضا امینی امروز (شنبه) در جلسه علنی دوره چهارم شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: ۱۰ کیلومتر خط احداث شده قطار شهری اصفهان برای شهرداری این شهر هیچ صرفه اقتصادی ندارد و به همین علت در بهره برداری از ادامه این خط تا چهار راه تختی …

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، رضا امینی امروز (شنبه) در جلسه علنی دوره چهارم شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: ۱۰ کیلومتر خط احداث شده قطار شهری اصفهان برای شهرداری این شهر هیچ صرفه اقتصادی ندارد و به همین علت در بهره برداری از ادامه این خط تا چهار راه تختی تعجیل داریم و تا نیمه اول سال آتی، ادامه این خط را به بهره برداری خواهیم رساند.

وی با اشاره به مصوبات اخیر شورای سازمان قطار شهری گفت: قرار و تلاش بر این است که خطوط اول و دوم قطار شهری اصفهان طی ۵ سال آتی به بهره برداره برداری برسد و هم‌چنین خط سوم که با مخاطرات کمتری همراه است طی یک پروژه ۶۰ ماهه احداث خواهد شد.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: با توجه به تعدد کارگاه‌های عمرانی و قطار شهری در سطح شهر و به خصوص در گلوگاه‌های اصلی شهر لازم است سازمان زیباسازی اصفهان وارد عمل شود و به وسیله دیوارنگاره‌های متناسب با بافت شهر و یا روش های خلاقانه دیگر سعی در تلطیف سیما و منظر شهری در این گلوگاه‌ها و به خصوص در محور چهارباغ کند.

امینی با بیان تعدد ساختمان‌های عظیم در دست ساخت در گوشه و کنار اصفهان افزود: پوشش این ساختمان‌ها در طول چندسال فرایند ساخت باید به نحوی مد نظر باشد که ضمن رعایت پاکیزگی، محیط زندگی مردم را در طول ساخت زشت و مناظر شهری را کریه نکند تا به محیط‌های عمومی و نیمه عمومی شهری ضربه ای وارد نشود.

وی در خصوص تأمین پارکینگ برای مراکز در دست ساخت گفت: متاسفانه بعضا مشاهده می‌شود دستگاه‌های مختلف حاکمیتی اقدام به ساخت بنا می‌کنند و بعد از بهره برداری با کسری پارکینگ مواجه می‌شوند و تمام بافت اطراف را زیر فشار ترافیکی قرار می‌دهند.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به نزدیک بودن روز جهانی معلولان و آغاز هفته معلولان گفت: مناسب سازی معابر و محیط به خصوص اماکن عمومی، پیاده روها، اتوبوس‌ها و قطار شهری باید در اولویت همه دستگاه‌های مربوطه قرار گیرد تا از ادامه انزوای اجتماعی این قشر جلوگیری شود.

امینی در رابطه با ۱۶ آذر و روز دانشجو گفت: در گرماگرم غارت سرمایه‌های ملی، فرهنگی، مادی و مذهبی از سوی امریکاییان، این فرزندان فرهیخته ایران بودند که توانستند این آگاهی را به ملت خود اعلام کنند و جوانان امروز ایران زمین هم باید همواره آگاه و چشم بینای جامعه باشند.

منبع : ایسنا
۱۸۴/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا