سخنان استاندار در جمع اصلاح‌طلبان کهگیلویه

همایش اصلاح طلبان کهگیلویه بزرگ با موضوع «مجلس دهم، وفاق اصلاح‌طلبان»، شامگاه جمعه در سینما دهناد دهدشت برگزار شد. عضو شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان کشور با بیان اینکه اصلاح طلبان استراتژی انتخابات ۹۲ در اجماع را تداوم می‌دهند، گفت: طرح انسجام بخشی کاندیدای این جریان در سراسر کشور پیاده شده است. علی صوفی در این …

همایش اصلاح طلبان کهگیلویه بزرگ با موضوع «مجلس دهم، وفاق اصلاح‌طلبان»، شامگاه جمعه در سینما دهناد دهدشت برگزار شد.

عضو شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان کشور با بیان اینکه اصلاح طلبان استراتژی انتخابات ۹۲ در اجماع را تداوم می‌دهند، گفت: طرح انسجام بخشی کاندیدای این جریان در سراسر کشور پیاده شده است.

علی صوفی در این مراسم با تسلیت رحلت پیامبر اسلام(ص) اظهار کرد: هروقت ۲۸ صفر می‌رسد حالم منقلب می‌شود، فقدان آن انسان بزرگ ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر است که امروز درد آن را می‌کشیم.

استاندار اسبق کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: امروز مصیبت‌ها و گرفتاری‌هایی که داریم به خاطر این است که نبی اسلام بین ما نیست. کسی که ارزش انسان‌ها و کرامت‌شان را به تقوا می‌دانست، بین ما نیست.

وی با بیان این‌که اوایل انقلاب اعتبار افراد به شخصیت آن‌ها بود، افزود: اما متأسفانه امروز این اعتبار، چیزی که ما انتظار داریم نیست؛ اعتبار انسان‌ها به قدرت و ثروتشان است و این پدیده خوبی نمی‌تواند باشد.

* امام حسین(ع) درس رهایی از ذلت به ما دادند

صوفی در ادامه در تبیین قیام امام حسین(ع) گفت: با وجود این‌که اغلب جنگ‌ها بر سر خاک، قدرت و حفظ ثروت و موقعیت است ولی امام حرف دیگری می‌زدند و فرمودند؛ اصل ارزشمندی که هر انسانی دارد اعتبار شخصیتی وی و عزت است. امام با شعار «هیهات من الذله»، نشان دادند که مومن نمی‌تواند ذلت بپذیرد. امام این درس را به ما دادند.

* بی‌اطلاعی بنیانگذار انقلاب و مردم از محتوای شعار جمهوری اسلامی

وزیر تعاون دولت اصلاحات با اشاره به شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران و شعار «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» در شکل‌گیری این انقلاب خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی یک پدیده نو بود، یعنی در زمانی که انقلاب داشت شکل می‌گرفت و امام در پاریس بودند مردم این شعار را سر دادند اما نه امام و نه مردم محتوای این شعار را نمی‌دانستند.

وی با بیان این‌که امام(ره) هم پاسخ روشنی برای تبیین این شعار نداشتند، ادامه داد: امام راحل توضیح می‌دادند که نظام شاهنشاهی نمی‌خواهیم و چون ملت ما برای اسلام قیام کردند انقلاب باید شکل اسلامی بگیرد.

صوفی تأکید امام راحل مبنی بر این‌که میزان رأی ملت است را یادآور شد و با بیان این‌که در زمان شاه هر کس را دوست داشتند از صندوق رأی بیرون می‌آورند و امام همیشه این را به عنوان یک درد مطرح می‌کردند افزود: بعد از نوشتن قانون اساسی نماد محبوبیت جمهوری اسلامی رئیس جمهور و نماد اسلامیت آن ولایت فقیه مطرح شد اما از نظر امام هر دو نماد جمهوری اسلامی بود یعنی انتخاب مردم عین اسلام است.

عضو شورای هماهنگی سیاستگذاری اصلاح طلبان تصریح کرد: مردم باید حاکم به سرنوشت خود باشند، یعنی حق دارند هم شکل نظام را تعیین کنند هم ارکان نظام را، به نوعی اساس را امام این گونه مقرر که باید اجازه دهیم مردم سرنوشت خود را تعیین کنند.

وی طرز فکرهای متفاوت و تلقی عده‌ای از مردم با تکیه به آیه‌ای از قرآن مبنی بر این‌که چرا به رأی مردمی که اکثراً تعقل نمی‌کنند بها کنیم را از چالش‌های رفراندوم دانست و گفت: از آن زمان دو طرز فکر وجود داشت، یک جریانی که به مردم بها می‌دهند و دیگری جریانی که به اسلام با باورهای خودش بها می‌داد.

صوفی با بیان این‌که رئیس جمهور اصلاحات سازگاری بین دینی و آزادی و دموکراسی را به وجود آورد و در دنیا به نمایش گذاشت که دین نه تنها افیون توده‌ها نیست، بلکه می‌تواند موجب رهایی مردم شود افزود: کاری کرد که عربستانی که امروز با کشور ما در تضاد است از رئیس جمهور اصلاحات به خاطر سازگار کردن دین با آزادی اقرار و تشکر کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در سال‌های ۶۸ تا ۷۲ خاطرنشان کرد: امروز هم آن تفکری که به مردم بها نمی‌دهد و احساس می‌کند باید قیم مردم باشد هنوز وجود دارد.

* جریان اصلاح طلب دنبال قدرت نیست/احزاب قوی مانع از ایجاد فساد می‌شود

وی با بیان این‌که جریان اصلاح طلبی نمی‌خواهد از مردم برای رسیدن به قدرت استفاده کند، ادعا کرد: این جریان قدرت را زمانی خوب می‌بیند که بتواند معیشت مردم و رفاه آنان را تأمین کند. قدرت به این معنا خوب است که ما بتوانیم قانون اساسی که میثاق مردم با حاکمیت است را پیاده و حقوق مردم را تأمین کند.

صوفی مفقود شدن منافع ملی را مشکل اساسی کشور دانست و با بیان این‌که منافع ملی تحت‌الشعاع منافع شخصی، قومی، فامیلی، مذهبی و… واقع شده است، تصریح کرد: وقتی منافع ملی غایب باشد در عرصه قدرت فساد ایجاد می‌شود و شکی در ان نیست.

وی منافع ملی را در گرو شکل‌گیری احزاب خواند و با بیان این‌که احزاب عامل بازدارنده تخطی نمایندگان از وعده‌های انتخاباتی است گفت: اگر احزاب قوی باشند می‌توانند منافع ملی و برنامه محوری را حاکم کنند بر کارها نظارت داشته باشند و از ایجاد فساد جلوگیری کنند.اما احزاب در جامعه ما فعال و قوی نیستند.

* نتیجه انتخابات ۸۴ اصلاح طلبان را دچار شوکه کرد

صوفی با بیان این‌که اصلاح طلبان برای انتخابات هزینه‌های بسیاری دادند و در همه انتخابات حضور فعال دارند انتخابات سال ۸۴ را از تجربیات تلخ این جریان برشمرد و خاطرنشان کرد: البته منشأ آن وزن‌کشی بین اصلاح‌طلبان در انتخابات دوم شورای شهر تهران بود.

مشاور بنیاد باران با بیان این‌که در انتخابات ۸۴ نتیجه‌ای حاصل شد که خود اصلاح طلبان حتی فکرش را نمی‌کردند، یادآور شد: اصلاح‌طلبان تصور می‌کردند حداقل اصولگرای عاقلی مانند ناطق‌نوری از انتخابات ۸۴ بیرون بیاید اما کسی انتخاب شد که بعداً دل ناطق نوری و دیگران را خون کرد.

* کناره‌گیری عارف در انتخابات ۹۲ به معنای سهم‌خواهی نبود/اصلاح طلبان از روحانی حمایت می‌کنند

صوفی این تجربه تلخ را مایه عبرت دانست و با اشاره به ماجرای کناره‌گیری عارف به نفع روحانی در انتخابات گذشته با بیان این‌که در انتخابات ۹۲ چاره‌ای جز اجماع ندیدند این اجماع را سهم‌خواهی اصلاح‌طلبان ندانست و بر اینکه هم‌چنان روحانی را حمایت می‌کنیم تأکید کرد، گفت: مهره‌هایی چون رفسنجانی مجال حضور پیدا نکرد استراتژی اجماع را در پیش گرفتند و در نهایت عارف کناره‌گیری کرد.

عضو شورای هماهنگی و سیاستگذاری اصلاح‌طلبان کشور به سیاست این جریان در انتخابات پیش‌رو اشاره و بر تداوم استراتژی سال ۹۲ تأکید کرد: اصلاح‌طلبان به هر قیمتی یک لیست سراسری کاندیدا را اعلام خواهند کرد و سازوکاری را در پیش خواهند گرفت که کاندیدای هر حوزه انتخابیه در همان حوزه توسط اصلاح‌طلبان به جمع‌بندی واحد برسند.

صوفی از اجرای طرح انسجام بخشی اصلاح‌طلبان در سراسر کشور خبر داد و افزود: بر اساس این سیاست از تعدد کاندیداها یکی که اقبال بیشتری در راهیابی دارد با شاخص‌های اصلاح‌طلبی انتخاب و از دیگران خواسته شود به نفع آن کاندید واحد کنار روند، بنابراین برای این‌که بتوانیم به لیست واحد برسیم شورای اصلاح‌طلبی در استان‌ها و مجمع در شهرستان‌ها شکل گرفته و داوری می‌کند.

خبر: سعادتی
۱۸۴/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا