جریمه ۴۰ هزار تومانی برای تجاوز به حقوق معلولان

سرهنگ مراد مرادی با اشاره به فرارسیدن روز جهانی معلولان گفت:‌ افراد معلول دارای روح بلندی هستند و باید علاوه بر اینکه تلاش کرد نگاه شهروندان نسبت به آنان تغییر کند، باید امکانات و فضای شهری مناسبی نیز برایشان فرهم شود. او با بیان اینکه این بخش از جامعه برای ترددشان در معابر با مشکلاتی …

سرهنگ مراد مرادی با اشاره به فرارسیدن روز جهانی معلولان گفت:‌ افراد معلول دارای روح بلندی هستند و باید علاوه بر اینکه تلاش کرد نگاه شهروندان نسبت به آنان تغییر کند، باید امکانات و فضای شهری مناسبی نیز برایشان فرهم شود.

او با بیان اینکه این بخش از جامعه برای ترددشان در معابر با مشکلاتی مواجه هستند، گفت: مدیریت شهری تلاش کند در بهسازی و مناسب سازی معابر و تعبیه سیستم های حمل و نقل مناسب حقوق این بخش از جامعه رعایت شود و در طراحی مبلمان شهری نیز باید تسهیلات لازم برای تردد این عزیزان در نظر گرفته شود.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران با تاکید بر اینکه پلیس راهور به‌طور کامل آمادگی لازم را برای احقاق حقوق این بخش از جامعه دارد، گفت: در معابر، خیابان‌ها و محل‌هایی که به لحاظ اداری، اقتصادی، درمانی، بهداشتی و … نیاز به تردد و مراجعه معلولان وجود دارد، تابلوهای “توقف ممنوع غیر از خودروهای پلاک معلولان” نصب شده است که تنها رانندگان معلول در این محل ها و فضاهای اختصاصی مجاز به پارک هستند لذا توقف برای سایر وسایل نقلیه غیر از پلاک معلولان در این محل ممنوع است.

مرادی ادامه داد: بر همین اساس خودروهای غیرمجاز که اقدام به توقف در این محل‌ها کنند ۴۰۰ هزار ریال جریمه خواهند شد و اگر چنانچه بر روی تابلو کلمه حمل با جرثقیل الصاق شده باشد، وسیله غیر مجاز در محل پارک معلولان به پارکینگ منتقل خواهد شد.

او به رانندگان توصیه کرد: در این مکان‌ها که فضای پارک اختصاصی برای وسایل معلولان است باید حقوق شهروندی را رعایت کرد و در تقاطع‌ها نیز هنگام عبور معلولان و نابینایان، حق تقدم این افراد را در نظر داشت.
۱۸۴/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا