اگر اسد کنار رود، داعش را می‌توان در چند ماه نابود کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، جان کری، که در سازمان امنیت و همکاری اروپا در بلگراد، پایتخت صربستان، سخن می‌گفت برای اولین بار بود که درباره یک بازه زمانی برای شکست دادن گروه تروریستی تکفیری داعش صحبت می‌کرد. وی همچنین گفت: “بدون توانایی یافتن نیروهایی زمینی که آماده حمله به داعش شوند نمی‌توان صرفا …

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، جان کری، که در سازمان امنیت و همکاری اروپا در بلگراد، پایتخت صربستان، سخن می‌گفت برای اولین بار بود که درباره یک بازه زمانی برای شکست دادن گروه تروریستی تکفیری داعش صحبت می‌کرد.

وی همچنین گفت: “بدون توانایی یافتن نیروهایی زمینی که آماده حمله به داعش شوند نمی‌توان صرفا از طریق هوایی به پیروزی دست یافت.” با این حال وی اعلام نکرد که این نیروها باید از کجا بیایند.

روزنامه نیویورک‌تایمز می‌نویسد با این حال اگرچه مقامات آمریکایی می‌گویند که اسد باید از قدرت کنار رود، اما واضح است که نمی‌خواهند فرآیند انتقال با سرعت انجام شود. برکناری ناگهانی اسد می‌تواند خلاءی در دمشق پدیدی آورد که داعش احتمالا به فکر استفاده از آن خواهد بود.

کری می‌گوید: “تصور کنید اگر می‌توانیم به راه‌حل سیاسی مورد نظر دست یابیم چقدر سریع این آفت می‌توانست نابود شود – شاید در عرض چند ماه.”

کری که برای کمک به فرآیند مذاکرات بین قبرس شمالی و جنوبی در این جزیره به سر می‌برد چندین هفته است اصرار دارد تلاش‌های سیاسی در سوریه باید با اقدامات نظامی توأم شوند.
۱۸۴/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا