احتمال شیوع آنفلوآنزا و بیماری‌های تنفسی در بین زائران‌‌

سیدحسن قاضی‎زاده‌هاشمی عصر امروز در حاشیه بازدید از بیمارستان ثامن‎الائمه گلوگاه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه در ‌ارتباط‌ با بیماری‌های واگیر هیچ نگرانی نیست و فقط شیوع آنفلوآنزا و بیماری‌های تنفسی در زائران به‎دلیل فصل سرما محتمل است، گفت: از زائران خواسته شده‌ که لوازم ضروری مانند لباس گرم به‎همراه داشته باشند، همکاران ما …

سیدحسن قاضی‎زاده‌هاشمی عصر امروز در حاشیه بازدید از بیمارستان ثامن‎الائمه گلوگاه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه در ‌ارتباط‌ با بیماری‌های واگیر هیچ نگرانی نیست و فقط شیوع آنفلوآنزا و بیماری‌های تنفسی در زائران به‎دلیل فصل سرما محتمل است، گفت: از زائران خواسته شده‌ که لوازم ضروری مانند لباس گرم به‎همراه داشته باشند، همکاران ما نیز در کنار هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران در حد مقدورات کمک ویژه‎ای به زائران داشته و دارند.

گزارشی از وضعیت نامناسب درمانی در بیمارستان گلوگاه داشتیم، دستور داده شد که نسبت به اصلاح این وضعیت اقدام شود که در بازدید امروز نیز کمبودها و نواقص را دیدیم البته شرایط خدمات بهتر شده است ولی تا شرایط آرمانی فاصله داریم.

وی با بیان اینکه شرایط در تمام بیمارستان‎های مازندران با وجود تلاش‌هایی که شده باید اصلاح شود، اظهار کرد: در تابستان امسال به‌خاطر گرما و تهویه نامناسب، بیماران باید از اتاق‎ها بیرون می‎آمدند اما اکنون مشکلات تا حدود زیادی رفع شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران ماهانه ۱۰ میلیارد تومان علاوه بر حقوقی که از طرف دولت پرداخت می‌کند، باید از درآمدهای دانشگاه نیز بابت حقوق پرداخت کند، تصریح کرد: این دانشگاه حتی اگر بیمه‌ها به‌موقع پرداختی داشته باشند، هر ماه ۱۰ میلیارد تومان کسری دارد و به همین علت از اردیبهشت‎ماه امسال تاکنون نتوانسته مطالبات کارکنان خود شامل پرستاران، پزشکان و آزمایشگاه‌ها را پرداخت کند.

قاضی‌زاده‌هاشمی درباره شرایط بیمارستان گلوگاه گفت: اورژانس این بیمارستان در حال ساخت است، دستگاه دیالیز، آمبولانس و افزایش متخصصان باید صورت بگیرد، اکنون چهار متخصص در این مرکز فعالیت دارند که به‎طور طبیعی تعداد آنها باید بیشتر شود و این حضور با تکمیل بخش‎ها و تجهیزات صورت می‎گیرد.

وی در بخش دیگری از این گفت‎وگو درباره فعالیت پزشکان دانشگاه‎های علوم پزشکی کشور در سه نقطه مرزی به‎مناسبت سفرهای زیارتی اربعین حسینی (ع) اظهار کرد: امسال استقبال خوبی شد، همکاری جدی و خوبی نیز از سوی مردم و نهادهای مربوطه صورت گرفت که البته کمبودهایی هست اما هر سال رو به کاهش می‎رود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه مشکلات در مرز مهران بیشتر بود و دوستان ما در حوزه بهداشت نیز تلاش‌های زیادی کردند، افزود: برخی از نیروهای ما جان خود را از دست دادند که می‎توان به مرگ یک خانم دکتر و چند تن دیگر اشاره کرد.

قاضی‎زاده‌هاشمی ادامه داد: در هر سه مرز کشور، دانشگاه‎های علوم پزشکی حضور خوبی داشته و پشتیبانی خوبی نیز انجام شد و این وضعیت در سال‎های آینده بهتر می‎شود.

وی در پایان با بیان اینکه در ‌ارتباط‌ با بیماری‌های واگیر هیچ نگرانی نیست و فقط شیوع آنفلوآنزا و بیماری‌های تنفسی در زائران به‎دلیل فصل سرما محتمل است، گفت: از زائران خواسته شده‌ که لوازم ضروری مانند لباس گرم به‎همراه داشته باشند، همکاران ما نیز در کنار هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران در حد مقدورات کمک ویژه‎ای به زائران داشته و دارند.
۱۸۴/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا