هارددیسک‌ها بازنشسته می‌شوند

به گزارش موبنا، حافظه‌های جامد هنوز به قدری گسترش نیافته‌اند که بتوانند با هارددیسک‌ها (HDD) رقابت کنند. ولی این طور که نتایج حاصل از یک مطالعه جدید نشان می‌دهد، طی چهار فصل گذشته میانگین قیمت حافظه‌های جامد بین ۱۰ تا ۱۱ درصد کاهش یافت. مرکز DRAMeXchange با انجام این بررسی اعلام کرد این کاهش قیمت …

به گزارش موبنا، حافظه‌های جامد هنوز به قدری گسترش نیافته‌اند که بتوانند با هارددیسک‌ها (HDD) رقابت کنند. ولی این طور که نتایج حاصل از یک مطالعه جدید نشان می‌دهد، طی چهار فصل گذشته میانگین قیمت حافظه‌های جامد بین ۱۰ تا ۱۱ درصد کاهش یافت.

مرکز DRAMeXchange با انجام این بررسی اعلام کرد این کاهش قیمت در حالی اتفاق افتاد که طی دوره زمانی یاد شده سهم حافظه‌های جامد از بازار جهانی سیستم‌های ذخیره‌ساز اطلاعات ۱۰ درصد افزایش یافت.

حافظه‌های جامد نسبت به هارددیسک‌ها سرعت بالاتری را برای ذخیره اطلاعات ارایه می‌دهند و با توجه به اینکه هیچ بخش جداشدنی را شامل نشده‌اند، قابل اعتمادتر هستند.

زمانی که چند سال قبل برای نخستین بار حافظه‌های جامد معرفی شدند، قیمت آنها بسیار بالا بود و امکان استفاده از آنها در دستگاه‌های الکترونیکی مصرفی وجود نداشت. ولی این فناوری هم اکنون با قیمت ارزان‌تر به تولید می‌رسد و به همین خاطر در بیشتر رایانه‌های شخصی و گوشی‌های هوشمند از آن استفاده می‌شود.

کارشناسان پیش‌بینی کردند که با ادامه یافتن روند کاهش قیمت حافظه‌های جامد، این احتمال وجود دارد که در آینده هارددیسک بازنشسته شود.

۱۰۰/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا