منتظر گوشی‌های مجهز به اسکنر چشم باشید

به گزارش موبنا، در حال حاضر اسکنر اثرانگشت امنیتی‌ترین ابزار در گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود که البته از نیمه دوم سال ۲۰۱۵ در گوشی‌های هوشمند میان‌رده و ارزان‌قیمت هم مورد استفاده قرار گرفته است. ولی شرکت‌های بزرگ تولیدکننده گوشی تلاش می‌کنند در آینده نزدیک اسکنر مخصوص عنبیه چشم را روی گوشی‌‌ها نصب کنند تا برای …

به گزارش موبنا، در حال حاضر اسکنر اثرانگشت امنیتی‌ترین ابزار در گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود که البته از نیمه دوم سال ۲۰۱۵ در گوشی‌های هوشمند میان‌رده و ارزان‌قیمت هم مورد استفاده قرار گرفته است.

ولی شرکت‌های بزرگ تولیدکننده گوشی تلاش می‌کنند در آینده نزدیک اسکنر مخصوص عنبیه چشم را روی گوشی‌‌ها نصب کنند تا برای ورود به آن، دستگاه را در مقابل چشم خود قرار دهید و نیازی به استفاده از سیستم‌های دیگر نداشته باشید.

فناوری‌های بیومتریک که یکی از انواع آن اسکنرهای اثرانگشت و عنبیه چشم است در سال ۲۰۱۶ میلادی به صورت گسترده وارد دستگاه‌های الکترونیکی مصرفی می‌شوند و بر این اساس پیش‌بینی شده است سال ۲۰۱۶ نخستین گوشی هوشمند مجهز به اسکنر چشم عرضه شود.

شرکت مایکروسافت هم‌اکنون سیستم Windows Hello را مورد آزمایش قرار می‌دهد تا بر اساس آن بتواند نسل بعدی گوشی‌های Lumia را به اسکنر چشم مجهز کند.

شرکت سامسونگ نیز این فناوری‌ را از حدود یک سال قبل آزمایش می‌کرده است و بر این اساس پیش‌بینی می‌شود سال ۲۰۱۶ میلادی مدل جدید گوشی هوشمند Galaxy S با این فناوری عرضه شود.

از آنجایی که عنبیه چشم همه مردم جهان با یکدیگر متفاوت است و سیستمی شبیه اثر انگشت دارد، اسکن آن می‌تواند ایمنی کامل را برای ورود به دستگاه‌های موبایلی برقرار سازد.

۱۰۰/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا