دکتر نمکی: ایجاد بسیج عمومی برای مقابله با مصرف دارو در باشگاه های بدنسازی ضروری است

به گزارش خبرنگار ما، دکتر نمکی روز سه شنبه در دومین روز از برگزاری دهمین همایش بین المللی راهبری دیابت ایران گفت: تعطیل کردن زنگ ورزش در مدارس و جایگزینی کلاس کامپیوتر اشتباه است و باعث ابتلای دانش آموزان به چاقی و عوارض ناشی از آن مانند دیابت و یا سایر بیماری های غیرواگیر می …

به گزارش خبرنگار ما، دکتر نمکی روز سه شنبه در دومین روز از برگزاری دهمین همایش بین المللی راهبری دیابت ایران گفت: تعطیل کردن زنگ ورزش در مدارس و جایگزینی کلاس کامپیوتر اشتباه است و باعث ابتلای دانش آموزان به چاقی و عوارض ناشی از آن مانند دیابت و یا سایر بیماری های غیرواگیر می شود.
وی با بیان اینکه میانگین میزان شیوع دیابت در ایران در مقایسه با سایر کشورها بالاتر است، بر لزوم داشتن آمار صحیح از مبتلایان با استفاده از غربالگری دیابتی ها در سراسر کشور، پژوهش ، داشتن یک برنامه و همچنین آموزش برای مقابله با دیابت تاکید کرد.
نمکی با اشاره به صرف بیش از ۸.۵ درصد منابع نظام سلامت کشور برای دیابت گفت: این مسئله ، سازمان مدیریت را بر آن وا می دارد که در کنترل و پیشگیری بیماری های غیرواگیر به عنوان اولویت اصلی وارد شود.
وی افزود: ما باید در برنامه ریزی ها همواره آینده را مدنظر قرار دهیم چون که در آینده طوفانی از بیماران جدیدالورود غیرواگیر خواهیم داشت لذا تحقیق در زمینه دیابت ضروری است.
معاون  سازمان مدیریت همچنین بر لزوم سرمایه گذاری ایران در تولید داروهای نوترکیب و بای تکنولوژی تاکید کرد و آن را از رسالت های سنگین بخش خصوصی و دولتی دانست.
وی با بیان اینکه سازمان مدیریت از ایجاد زیرساخت ها برای ساخت داروهای نوترکیب و سرمایه گذاری در زمینه پیشگیری از بیماری های غیرواگیر بخصوص دیابت حمایت می کند، تصریح کرد: اگر از هم اکنون در این زمینه سرمایه گذاری نکنیم، در آینده نمی توانیم نیاز داخل را تامین کنیم و وابسته به خارج کشور خواهیم شد.
دکتر نمکی گفت: جمهوری اسلامی ایران در دهه های گذشته شبکه های بهداشت و درمان را در سراسر کشور گسترش داده و همواره یکی از کشورهای موفق منطقه در زمینه نظام سلامت بوده است.
دهمین همایش بین المللی راهبری دیابت ایران که از روز دوشنبه در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما آغاز به کار کرده است، تا روز سه شنبه ادامه دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا